Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of research on Issues of Education

نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت



Volume 2, Number 71 (2023-12)


Volume 2, Number 69 (2022-11)


Investigating the causes of dropping out of school among students who sought help from the Imam Khomeini (RA) Relief Committee in Sanandaj city and Approach to deal with it
واکاوی عوامل ترک تحصیل دانش آموزان مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سنندج و راهکارهای مقابله با آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of Quranic and normal schools in the field of dealing with educational and moral components
مقایسه مدارس قرآنی و عادی در زمینه پرداختن به مؤلفه های تربیتی و اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prediction of social Achievement goals based on cognitive flexibility, experiential avoidance and distress tolerance of secondary school students in Tabriz city
پیش بینی اهداف پیشرفت اجتماعی بر اساس انعطاف پذیری شناختی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی دانش آموزان متوسطه دوم شهر تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of the teaching method of reverse education using a multimedia method on the spirit of questioning and critical thinking of elementary school students in the 2nd district of Urmia
تأثیر روش تدریس آموزش معکوس به روش چندرسانه ای بر روحیه پرسشگری و تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی ناحیه 2 ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effectiveness of reverse learning education on the academic hope and academic vitality of first secondary school boys in experimental sciences
بررسی اثربخشی آموزش یادگیری معکوس بر امید به تحصیل و سرزندگی تحصیلی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول در درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examine the Role of Treatment Teachers to Develop the Girl, High School Students’ Religious Identity in the Second Region in Kermanshah City in 1398-99
بررسی نقش مربیان تربیتی بر پرورش هویت دینی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 98-99
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification and evaluation of pedagogical dimensions in the process of teaching-learning lifestyle skills among elementary school students
شناسایی و ارزیابی ابعاد پداگوژی در فرایند یاددهی -یادگیری مهارت‌های سبک زندگی در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The necessity of all-round implementation of schools implementing curriculum change: an ecological analysis of the requirements for the implementation of change in Hormozgan province
ضرورت نوشدن همه‌ جانبه مدارس مجری تغییر برنامه درسی: تحلیلی بوم‎ شناختی از الزامات اجرای تغییر در استان هرمزگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

investigate the effectiveness of the reverse class approach on self-regulation of learning of experimental science course
بررسی اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری درس علوم تجربی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the process of professional development of primary school principals with a futuristic perspective
واکاوی روند توسعۀ حرفه‌ای مدیران مدارس مقطع ابتدایی با چشم‌انداز آینده‌پژوهانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of life skills training on psychological security and social adjustment of female student teachers at Farhangian University of Mazandaran
اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر امنیت روانی و سازگاری اجتماعی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Challenges of the Student Education Network from the Perspective of Parents: A Phenomenological Study
شناسایی چالش‌های شبکه آموزش دانش‌آموزی از دیدگاه والدین : مطالعه پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 66 (2021-7)


Students point of viwe about the role of social factors in education
دیدگاه دانشجویان درباره نقش عوامل اجتماعی در تعلیم و تربیت
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Mediating effect of sensitivity to criticism on relationship between theory of mind and academic achievement
اثر واسطه ای حساسیت به انتقاد در رابطه بین نظریه ذهن و موفقیت تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

نظریه یادگیری ارتباط گرایی و طراحی آموزشی: چارچوبی برای الگوی طراحی آموزشی ارتباط گرا
نظریه یادگیری ارتباط گرایی و طراحی آموزشی: چارچوبی برای الگوی طراحی آموزشی ارتباط گرا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

جهانی شدن در پارادایم جدید تضمین کیفیت نظام آموزش عالی
جهانی شدن در پارادایم جدید تضمین کیفیت نظام آموزش عالی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

شناسایی مهارتهای عمومی مورد نیاز دانشجویان در مقطع کارشناسی به منظور ارائه راهکار برای بهبود وضع موجود
شناسایی مهارتهای عمومی مورد نیاز دانشجویان در مقطع کارشناسی به منظور ارائه راهکار برای بهبود وضع موجود
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Analytical explanation of school participatio n from the perspective of leadership and management subsystem Fundamental Transformation Document of Education
تبیین تحلیلی مشارکت در مدارس از منظر زیرنظام راهبری و مدیریت سندتحول بنیادین آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 64 (2020-12)


بر نا مه ریزی علمی-فنی و لزوم رویکرد غیرعلمی و غیرفنی ( با نگاهی به تعلیم و تربیت)
بر نا مه ریزی علمی-فنی و لزوم رویکرد غیرعلمی و غیرفنی ( با نگاهی به تعلیم و تربیت)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مطالعه تاثیر آئین نامه ارتقا بر رشد حرفه ای اعضاء هیأت علمی دانشگاه
مطالعه تاثیر آئین نامه ارتقا بر رشد حرفه ای اعضاء هیأت علمی دانشگاه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

development and accreditation of a remedial curriculum pattern for students with attention deficit/ hyperactivity disorder in elementary schools
ط
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

نیازسنجی آموزشی دانش‌آموزان کم شنوا در مدارس کم شنوایی شهر تهران
نیازسنجی آموزشی دانش‌آموزان کم شنوا در مدارس کم شنوایی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

ارائه مدلی برای افزایش رضایت اعضای هیأت علمی مراکز آموزش مجازی
ارائه مدلی برای افزایش رضایت اعضای هیأت علمی مراکز آموزش مجازی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

آموزش و پژوهش قدرتمندترین ابزار توسعه (بانگاهی به آسیب ‎شناسی 8 مانع اساسی پژوهش و توسعه)
آموزش و پژوهش قدرتمندترین ابزار توسعه (بانگاهی به آسیب ‎شناسی 8 مانع اساسی پژوهش و توسعه)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 62 (2019-12)


بررسی روند تحول باورهای معرفت شناختی در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان و رابطه آن با عملکرد تحصیلی
بررسی روند تحول باورهای معرفت شناختی در بین دانش آموزان مقطع دبیرستان و رابطه آن با عملکرد تحصیلی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تبیین همگرایی هرمنوتیک هایدگری با فضای ابرمتنی در تعلیم و تربیت (با نگاهی به مساله خودشکوفایی یادگیرنده)
تبیین همگرایی هرمنوتیک هایدگری با فضای ابرمتنی در تعلیم و تربیت (با نگاهی به مساله خودشکوفایی یادگیرنده)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

اثر بسامد(حس آشنایی)تکلیف و انتظار آزمون در فراخوانی و باز شناسی واژگان
اثر بسامد(حس آشنایی)تکلیف و انتظار آزمون در فراخوانی و باز شناسی واژگان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی میزان افسردگی و رابطه آن با وابستگی به دیگران در بین دانشجویان
بررسی میزان افسردگی و رابطه آن با وابستگی به دیگران در بین دانشجویان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

ارتباط بین انگیزه تحصیلی و میزان پیشرفت در دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
ارتباط بین انگیزه تحصیلی و میزان پیشرفت در دانشجویان زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

رابطه امیدواری و شادکامی با رضایت شغلی معلمان
رابطه امیدواری و شادکامی با رضایت شغلی معلمان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 60 (2018-12)


The nature of responsibility in education from the point of view of Emmanuel Levinas
ماهیت مسئولیت در تربیت از دیدگاه امانوئل لویناس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

مطالعه تطبیقی نقش تفکر انتقادی در فرایند تعلیم و تربیت از منظر علامه طباطبایی و هابرماس به منظور ارائه دلالتهای ضمنی تربیتی و کاربرد آنها در تعلیم و تربیت ایران
مطالعه تطبیقی نقش تفکر انتقادی در فرایند تعلیم و تربیت از منظر علامه طباطبایی و هابرماس به منظور ارائه دلالتهای ضمنی تربیتی و کاربرد آنها در تعلیم و تربیت ایران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

یادگیری دانش آموزان درمدارس هوشمند و عادی
یادگیری دانش آموزان درمدارس هوشمند و عادی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

پیش بینی فرسودگی شغلی بر اساس مؤلفه‌های اضطراب و پرخاشگری در معلمان زن متاهل مقطع متوسطه
پیش بینی فرسودگی شغلی بر اساس مؤلفه‌های اضطراب و پرخاشگری در معلمان زن متاهل مقطع متوسطه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مدل سازی ساختاری تفسیری مدیریت حکمت بنیان مدرسه
مدل سازی ساختاری تفسیری مدیریت حکمت بنیان مدرسه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی ویژگی های معلم کارآمد ازدیدگاه دانش آموزان پسر و دختر پایه سوم راهنمایی و اولیاءآنان در شهر دامغان
بررسی ویژگی های معلم کارآمد ازدیدگاه دانش آموزان پسر و دختر پایه سوم راهنمایی و اولیاءآنان در شهر دامغان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

آموزش و پرورش، بهره‌برداری از منابع نفتی و توسعه پایدار
آموزش و پرورش، بهره‌برداری از منابع نفتی و توسعه پایدار
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 57 (2017-12)


من و تو: خوشبختی تولید و اختراع است یا کشف ؟
من و تو: خوشبختی تولید و اختراع است یا کشف ؟
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Iranian English Teachers’ Attitudes towards Vocabulary Teaching in the New Series of Iranian High School English Textbooks
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Tertiary Education Context of English as a Foreign Language: Global-Mindedness and Cultural Orientation Compatibility
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Motivational Teaching Practice on Listening Comprehension and its Associated Cognitive Load
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Collocation and Vocabulary Size in the Writing Performance of Upper-intermediate Students in Iran
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

EFL Teachers' Efficacy in Relation to their Engagement in and with Research
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teacher’s Emotional Self-Regulation Strategy Questionnaire: Development and Validation
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 55 (2016-6)


Enlightenment and Tolerance
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Structural Relationships between Conceptual and Procedural Knowledge in Differential Equations
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of the Ph.D curriculum in higher education in Iran with three universities in the United States
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The evaluation of the library software course instruction through Tehran governmental universities and a comparison between DOS and Windows based Pars Azarakhsh library software
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Familial Influence in Emotional, Social and Academic Adaptation of Children
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Applying the Theory of Multiple Intelligences in Teaching Vocabulary to Iranian Beginner EFL Learners
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 54 (2015-3)


شناسایی مولفه­های تشکیل دهنده پیامد یادگیری دانشجویان (رویکردپژوهش آمیخته)
شناسایی مولفه­های تشکیل دهنده پیامد یادگیری دانشجویان (رویکردپژوهش آمیخته)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی عوامل اجتماعی- اقتصادی موثر بر میزان رضایت از زندگی اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه‌های دولتی شهر تهران
بررسی عوامل اجتماعی- اقتصادی موثر بر میزان رضایت از زندگی اعضای هیئت علمی بازنشسته دانشگاه‌های دولتی شهر تهران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

عقل گرایی انتقادی و جهانی شدن گفتگویی: پیامد ها برای توانمند سازی نظام تعلیم و تربیت برای توسعه ملی
عقل گرایی انتقادی و جهانی شدن گفتگویی: پیامد ها برای توانمند سازی نظام تعلیم و تربیت برای توسعه ملی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

کاربران اینترنت و تعامل با فضای مجازی
کاربران اینترنت و تعامل با فضای مجازی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

‍نقدی بر «نقد "روش محوری" برنامه فبک »
‍نقدی بر «نقد "روش محوری" برنامه فبک »
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 52 (2014-12)


سیاست و عدالت آموزشی
سیاست و عدالت آموزشی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مؤلفه ها و نشانگرهای مطلوبیت فضای آموزشی کلاس‌های چندپایه و مقایسه وضع موجود کلاس‌های چندپایه در دو استان برخوردار و غیر برخوردار با مؤلفه ها و نشانگرهای مطلوبیت Q
مؤلفه ها و نشانگرهای مطلوبیت فضای آموزشی کلاس‌های چندپایه و مقایسه وضع موجود کلاس‌های چندپایه در دو استان برخوردار و غیر برخوردار با مؤلفه ها و نشانگرهای مطلوبیت Q
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مقایسه ویژگی های روان سنجی سنخ نمای مایرز ـ بریگز (MBTI)
مقایسه ویژگی های روان سنجی سنخ نمای مایرز ـ بریگز (MBTI)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی کارکردهای پنهان تنوع و چندگونگی مدارس(باتوجه به اهداف مصوب)
بررسی کارکردهای پنهان تنوع و چندگونگی مدارس(باتوجه به اهداف مصوب)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تأثیر روش تدریس ساختارگرایی بر یادگیری و انگیزه پیشرفت در یادگیری
تأثیر روش تدریس ساختارگرایی بر یادگیری و انگیزه پیشرفت در یادگیری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

نیاز سنجی برای توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی : موردی از کاربرد روش مصاحبه گروه های کانونی
نیاز سنجی برای توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی : موردی از کاربرد روش مصاحبه گروه های کانونی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 50 (2016-6)


Volume 2, Number 49 (2013-7)


دو قرن غلبه بر سکوت
دو قرن غلبه بر سکوت
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

فرهنگ سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی
فرهنگ سازمانی در رابطه بین مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی مبانی نظری و اهداف برنامه درسی آموزش جهانی تحول گرا
بررسی مبانی نظری و اهداف برنامه درسی آموزش جهانی تحول گرا
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تاثیرآموزش مهارتهای تعلیم وتربیت بربهبودعملکرد شغلی معلمان قراردادی مدارس ابتدائی غیردولتی استان البرز
تاثیرآموزش مهارتهای تعلیم وتربیت بربهبودعملکرد شغلی معلمان قراردادی مدارس ابتدائی غیردولتی استان البرز
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی نقش سرمایه اجتماعی معلمان در ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی دانش آموزان (مورد مطالعه: دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 3کرج)
بررسی نقش سرمایه اجتماعی معلمان در ارتقاء سطح سرمایه اجتماعی دانش آموزان (مورد مطالعه: دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 3کرج)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes
| [Abstract-EN] | [XML] |

Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes
| [Abstract-EN] | [XML] |

Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes
| [Abstract-EN] | [XML] |

Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes
| [Abstract-EN] | [XML] |

The Effect of Picture and Word List Presentation of Vocabulary on Iranian students’ Vocabulary Learning
| [Abstract-EN] | [XML] |

The Sources of Demotivation in Learning English among Non-English Majors
| [Abstract-EN] | [XML] |

From Expectations to Reality: Teachers’ Perspectives of the Newly Developed English Textbook (Prospect 1) of the First Grade of Junior High School
| [Abstract-EN] | [XML] |

The Effect of Textual Input Enhancement and Metalinguistic Explanations on Learning Simple Past and Past Progressive Tenses by Iranian EFL Learners
| [Abstract-EN] | [XML] |

The Teachability of the Materials Developed for Iranian EFL Junior Secondary Program: Prospect I
| [Abstract-EN] | [XML] |

Volume 2, Number 27 (2012-3)


Oral teaching
تدریس شفاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Nietzsche’s moral view and moral education
دیدگاه اخلاقی نیچه و تربیت اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Philosophy to Children and the Status of Critical Thinking
آموزش فلسفه به کودکان و جایگاه تفکر انتقادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Applying Social Psychological Intervention of Attitude and Behavioral Changing of Students and Pattern of Family Electrical Energy Consumptio
کاربرد مداخله های روان شناختی اجتماعی در تغییر نگرش و رفتار مصرف انرژی الکتریکی دانش­آموزان و الگوی مصرف انرژی الکتریکی خانواد ه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The study scale of prediction of written lessons success in final exam of third grade students based on their correlated courses in first grade of high school students
بررسی میزان پیش‌بینی موفقیت دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان بر اساس نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

تبیین مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور
تبیین مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 26 (2011-3)


بررسی رابطه سبک های مدیریت با ویژگی های شخصی مدیران در مدارس راهنمایی
بررسی رابطه سبک های مدیریت با ویژگی های شخصی مدیران در مدارس راهنمایی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مقایسه منابع اعتماد به نفس ورزشی در بین ورزشکاران نخبه و غیرنخبه رشته های گروهی و انفرادی ورابطه آن با عملکرد ورزشی
مقایسه منابع اعتماد به نفس ورزشی در بین ورزشکاران نخبه و غیرنخبه رشته های گروهی و انفرادی ورابطه آن با عملکرد ورزشی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

ساخت و اعتباریابی فرم کوتاه پرسشنامه عوامل خطرساز و حفاظت کننده مصرف مواد
ساخت و اعتباریابی فرم کوتاه پرسشنامه عوامل خطرساز و حفاظت کننده مصرف مواد
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تحلیل عناصر مفهومی و کیفی تدریس
تحلیل عناصر مفهومی و کیفی تدریس
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تاریخ واندیشه تربیت
تاریخ واندیشه تربیت
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تصویر بدنی و افسردگی در زنا ن
تصویر بدنی و افسردگی در زنا ن
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 25 (2011-3)


Education And Development
آموزش و پرورش و توسعه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factor Analysis and Internal Consistency of the Students' Academic Self-efficacy Questionnaire
تحلیل عامل و همسانی درونی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Dramatic role Playing on Moral developmentIn Pre-school children
رابطه بازی نمایشی با رشد پیش دبستانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Areview of the theories of interaction in educational psychology and distance education
مروری بر نظریه های تعامل در روانشناسی یادگیری و آموزش از راه دور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The necessity of virtual Curriculum for Education at third millennium
برنامه درسی مجازی؛ ضرورتی برای آموزش در هزاره سوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

"رابطه فلسفه تربیتی معلمان با سبک تدریس آنان "
"رابطه فلسفه تربیتی معلمان با سبک تدریس آنان "
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 24 (2010-3)


From behavioral to reflective learning
از یادگیری رفتار گرایانه تا یادگیری متفکرانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of academic staffs point of view about their evaluation by the students
بررسی‌ نظرات‌ اعضای‌ هیئت‌ علمی در زمینه‌ ارزشیابی‌ استادان‌ توسط دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Policy making and planning form quality and quantity developmentof the contends and refers of the field of Islamic
"سیاست‌گذاری و برنامه ریزی به منظور گسترش کمی و کیفی محتوا منابع درسی رشته اقتصاد اسلامی "
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing two perspectives, as to the aspects of curriculum, proposed by Eisner and Zeiss
طراحی برنامه درسی و ابعاد آن از دیدگاه آیزنر و زایس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study the affect of the typical of education systems on the educational effectiveness
بررسی تأثیر نوع نظام های آموزشی بر بازدهی آموزشی (مطالعه تطبیقی 70 کشور جهان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of group counseling according to the reality therapy of Glaser and its impact on the identity crisis of schoolgirls exposed to the dangers at high schools of district 8 in Tehran
اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت درمانی گلاسر بر بحران هویت دختران دانش آموز در معرض خطردردبیرستان های منطقه 8 تهران در سال تحصیلی 85_1384
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validity of the Fourth grade Iranian Student TIMSS2007 Mathematics Sub-scales in predicting Further scholastic performance at years 1385-1389: longitudinal study
روایی خرده مقیاس های آزمون ریاضی تیمز2007 دانش‌آموزان ایرانی پایه چهارم برای پیش‌بینی نمرات‌آزمون کلاسی ریاضی سال های تحصیلی 1385تا 1389: مطالعه طولی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 70 (2023-4)


Investigating the relationship between epistemological beliefs, educational philosophies and teachers' technology integration in the classroom
بررسی رابطه ی باورهای معرفت شناختی، فلسفه های آموزشی با تلفیق فناوری معلمان در کلاس درس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Analyzing the social conditions of young people's upbringing based on double standard behavior
تحلیل شرایط اجتماعی پرورش جوانان نسبت به رفتار مبتنی بر معیار دوگانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

آسیب‌شناسی درس املای فارسی در مدارس متوسطه شهرستان دماوند
آسیب‌شناسی درس املای فارسی در مدارس متوسطه شهرستان دماوند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Investigating the effectiveness of gamification in training and development of human resources
بررسی اثربخشی کاربرد گیمیفیکیشن در آموزش و توسعه منابع انسانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Explanation of the Status of Parental Training in the Field of Adolescent Sexual Health
تبیین وضعیت آموزش والدین در حوزه سلامت جنسی نوجوانان (دانش آموزان پایه‌ چهارم تا نهم)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Metaanalysing of Occupational education with emphasis on entrepreneurial skills.
فراتحلیلی بر مطالعات آموزش شغلی (کارآفرینانه) با تاکید بر مهارتهای کارآفرینانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Volume 1, Number 68 (2022-4)


Identify policies and measures necessary to create alignment between teacher preparation programs and democratic social education competencies
شناسایی سیاست ها و اقدامات لازم برای ایجاد هم سویی میان برنامه های آماده سازی معلمان و شایستگی های تربیت اجتماعی دموکراتیک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the effectiveness of the self-knowledge training package based on the existentialism approach on the Irrational beliefs of married people
تعیین اثر بخشی آموزش بسته آموزشی خودشناسی مبتنی بر رویکرد اگزیستانسیالیسم بر باورهای غیر منطقی متاهلین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of curriculum elements based on the entrepreneurial model derived from the Islamic perspective and the opinions of the leader
تحلیل عناصر برنامه درسی بر اساس مدل کارآفرینی مستخرج از دیدگاه اسلامی و آرای مقام معظم رهبری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the factors affecting the formation of leading schools in Iran's education system
بررسی عوامل موثر بر شکل گیری مدارس پیشرو در نظام آموزش و پرورش ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the effectiveness of electronic training courses to empower elementary school teachers in Qazvin city based on the Kirkpatrick model
ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی الکترونیکی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی شهرستان قزوین بر اساس مدل کرک پاتریک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of attachment style on emotion regulation of identity style in adolescents
بررسی تاثیر سبک‌دلبستگی‌برتنظیم‌هیجان بامیانجی‌گری سبک‌هویت در نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis of economic education curriculum components and indicators
سنتزپژوهی شاخص ها و مؤلفه های برنامه‌ رسی تربیت اقتصادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The position of "intuition" in entrepreneurship education
جایگاه "شهود" در آموزش کارآفرینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the obstacles to the implementation of school-based management in Iran's educational system based on the interpretative structural modeling method
تحلیل موانع اجرای مدیریت مدرسه محور در نظام آموزشی ایران با استفاده از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of Predictors of Anxiety in 'Secondary School' Students in Tehran, after the Reopening of Schools during the Covid 19 Epidemic Period
بررسی عوامل پیش بین اضطراب در دانش آموزان دوره‌ دوم متوسطه‌ی شهر تهران درطول بازگشایی مجدد مدارس در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

نقش معلمان در بهبود مهارت خواندن دانش آموزان دوره اول ابتدایی: مطالعه پدیدارشناسانه
نقش معلمان در بهبود مهارت خواندن دانش آموزان دوره اول ابتدایی: مطالعه پدیدارشناسانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the characteristics of curriculum elements and problem - Oriented Curriculum model teaching in elementary school Mathematics course
شناسایی ویژگی‌های عناصر برنامه درسی و ارائه الگوی مسئله‌محور در درس ریاضی دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 65 (2021-3)


Evaluation of the effectiveness of psycho drama therapy on psychological flexibility and motor ability of children with physical and mental disabilities
بررسی اثربخشی نمایش درمانی بر انعطاف پذیری روانشناختی و توانایی حرکتی کودکان معلول جسمی و ذهنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

طراحی الگوی ارتقای کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه لرستان
طراحی الگوی ارتقای کیفیت آموزش مجازی در دانشگاه لرستان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی نقش آموزشهای کوتاه مدت در اثربخشی مدیران و کارکنان سازمانهای دولتی
بررسی نقش آموزشهای کوتاه مدت در اثربخشی مدیران و کارکنان سازمانهای دولتی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی رابطه ویژگی‌های شخصیتی، سبک‌های تنظیم هیجان و باورهای دینی با میزان اضطراب ویروس کرونا
بررسی رابطه ویژگی‌های شخصیتی، سبک‌های تنظیم هیجان و باورهای دینی با میزان اضطراب ویروس کرونا
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی تاثیر هوش معنوی بر درگیری شغلی با میانجی گری ذهنیت فلسفی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه دو شهر خرم آباد
بررسی تاثیر هوش معنوی بر درگیری شغلی با میانجی گری ذهنیت فلسفی کارکنان آموزش و پرورش ناحیه دو شهر خرم آباد
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی نقش تعدیل گر قراردادهای روان شناختی در ارتباط میان یادگیری سازمانی و اثربخشی تدریس معلمان
بررسی نقش تعدیل گر قراردادهای روان شناختی در ارتباط میان یادگیری سازمانی و اثربخشی تدریس معلمان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 63 (2020-6)


ورود مستقیم کنش گران علمی و پژوهشی به عرصه اجرا
ورود مستقیم کنش گران علمی و پژوهشی به عرصه اجرا
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی تأثیرات اجرای طرح پژوهش‌سرای علوم بر تقویت اعتماد به نفس، کار گروهی و علاقه‌مندی به علوم پایه دانش‌آموزان پایه اول مقطع متوسطه
بررسی تأثیرات اجرای طرح پژوهش‌سرای علوم بر تقویت اعتماد به نفس، کار گروهی و علاقه‌مندی به علوم پایه دانش‌آموزان پایه اول مقطع متوسطه
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان ایران در پرلز 2006 و 2001
عملکرد سواد خواندن دانش‌آموزان ایران در پرلز 2006 و 2001
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی عناصر برنامه درسی میان رشته ای و تبیین اصول اساسی مرتبط با آن
بررسی عناصر برنامه درسی میان رشته ای و تبیین اصول اساسی مرتبط با آن
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مدیریت مدرسه محوری وارائه الگوی مناسب
مدیریت مدرسه محوری وارائه الگوی مناسب
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بنیان های فلسفی اندیشه ی پائولو فریره و دلالت های آن برای برنامه ی درسی
بنیان های فلسفی اندیشه ی پائولو فریره و دلالت های آن برای برنامه ی درسی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 61 (2019-7)


ملاحظاتی در ارتباط کلامی
ملاحظاتی در ارتباط کلامی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی (کمال گرایی خویشتن مدار، دیگر مدار ،جامعه مدار)با ترس از موفقیت و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان
بررسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی (کمال گرایی خویشتن مدار، دیگر مدار ،جامعه مدار)با ترس از موفقیت و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تعیین ساختار عاملی مقیاس رویکردهای یادگیـــری در دانش ­آموزان ایرانی
تعیین ساختار عاملی مقیاس رویکردهای یادگیـــری در دانش ­آموزان ایرانی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی مقایسه آموزش مبتنی بر پروژه تدریس برای فهمیدن و روش غیر فعال و عملکرد دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران در درس سیر تاریخ هنر
بررسی مقایسه آموزش مبتنی بر پروژه تدریس برای فهمیدن و روش غیر فعال و عملکرد دانش آموزان دختر پیش دانشگاهی شهر تهران در درس سیر تاریخ هنر
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

مقایسه سبک های تفکر و هیجان طلبی در دانشجویان رشته های ریاضی و هنر
مقایسه سبک های تفکر و هیجان طلبی در دانشجویان رشته های ریاضی و هنر
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی میزان تاثیر آموزش کارکنان بر توانمند سازی منابع انسانی بانک کشاورزی منطقه غرب شهر تهران
بررسی میزان تاثیر آموزش کارکنان بر توانمند سازی منابع انسانی بانک کشاورزی منطقه غرب شهر تهران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 59 (2018-3)


رابطه های زنانه- مردانه و ملاحظات روش شناختی(درجستجوی استعاره های خلاقانه: زنانه غیر تهاجمی ،جاندار و جانبخش)
رابطه های زنانه- مردانه و ملاحظات روش شناختی(درجستجوی استعاره های خلاقانه: زنانه غیر تهاجمی ،جاندار و جانبخش)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

رابطه رفتار تقلّب با جهت­گیری هدف، خودکارآمدی و تحمل ابهام
رابطه رفتار تقلّب با جهت­گیری هدف، خودکارآمدی و تحمل ابهام
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Over there Combine On the Model of Islamic Citizenship Education Based on Empirical Research
فراترکیبی بر الگوی تربیت شهروندی اسلامی مبتنی بر پژوهش های تجربی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study of Effective Strategies on the Development of Academic Ethics in Higher Education Institutes (Qualitative Study)
واکاوی راهبردهای موثر بر توسعه اخلاق دانشگاهی در دانشگاه­ها و موسسات آموزش عالی ایران(مطالعه کیفی)
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

پیامدهای آسیب‌زای تسریع در تربیت دینی
پیامدهای آسیب‌زای تسریع در تربیت دینی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

اثربخشی برنامه فرزندپروری سیالیت نقش بر توانایی درک از ذهن کودکان 5-9 سال
اثربخشی برنامه فرزندپروری سیالیت نقش بر توانایی درک از ذهن کودکان 5-9 سال
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 56 (2017-7)


انجمن های دانش آموختگی گامی به سوی فرهیختگی
انجمن های دانش آموختگی گامی به سوی فرهیختگی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

طراحی و اعتبارسنجی مقیاس قلدری معلمان نسبت به دانش‌آموزان
طراحی و اعتبارسنجی مقیاس قلدری معلمان نسبت به دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

پیش بینی الگوی قضاوت اعضای هیأت علمی بر اساس جهت گیری‌های ارزشی و فرهنگی آنان
پیش بینی الگوی قضاوت اعضای هیأت علمی بر اساس جهت گیری‌های ارزشی و فرهنگی آنان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

واکاوی مفهوم شهروندی دانشگاهی در نظام آموزش عالی؛ پژوهش آمیخته
واکاوی مفهوم شهروندی دانشگاهی در نظام آموزش عالی؛ پژوهش آمیخته
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی فرصتهای برابر شغلی در سازمان آموزش‌وپرورش
بررسی فرصتهای برابر شغلی در سازمان آموزش‌وپرورش
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

پدیدارشناسی تجارب دانشجویان از فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی؛ مطالعه موردی دانشجویان با نیازهای خاص
پدیدارشناسی تجارب دانشجویان از فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی؛ مطالعه موردی دانشجویان با نیازهای خاص
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 53 (2015-7)


Considerations on hope
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching Reading Strategies in EFL Reading Classrooms: A Classroom -Centered Research
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

"The Relationship between Reading Comprehension and Emotional Intelligence"
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Comparative Impact of Genre Scaffolding and Grammatical Scaffolding on EFL Learners’ Coherence in Writing
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Comparative Study of English Education Policies in Iran, China and Singapore
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Structural Relationships between Conceptual and Procedural Knowledge in Differential Equations
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 51 (2014-7)


خرد و هنر تصمیم گیری
خرد و هنر تصمیم گیری
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی مقایسه هوش فرهنگی، صمیمیت اجتماعی ورضایت شغلی بین معلمان وبهیاران
بررسی مقایسه هوش فرهنگی، صمیمیت اجتماعی ورضایت شغلی بین معلمان وبهیاران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

الگوی تأمین و تربیتِ معلمِ دوره ابتدایی در نظام جمهوری اسلامی ایران
الگوی تأمین و تربیتِ معلمِ دوره ابتدایی در نظام جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

یادگیری "پدیدار شونده" در برابر یادگیری "بازتولید شده "با رویکرد نشانه شناسی نوین
یادگیری "پدیدار شونده" در برابر یادگیری "بازتولید شده "با رویکرد نشانه شناسی نوین
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی و مؤلفه‌های آن براساس تاب ‌آوری در افراد مبتلابه ایدز
پیش‌بینی بهزیستی روان‌شناختی و مؤلفه‌های آن براساس تاب ‌آوری در افراد مبتلابه ایدز
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

"مدل‌سازی تشخیصی شناختی (CDM) با استفاده از نرم افزار R دکتر افشین افضلی"
"مدل‌سازی تشخیصی شناختی (CDM) با استفاده از نرم افزار R دکتر افشین افضلی"
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 50 (2013-12)


بررسی عوامل اجتماعی- اقتصادی مؤثر بر رضایت شغلی معلمان شهرستان گیلانغرب
بررسی عوامل اجتماعی- اقتصادی مؤثر بر رضایت شغلی معلمان شهرستان گیلانغرب
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

تاثیر عوامل استرس زا بر عملکرد کارکنان دانشگاه خوارزمی با نقش میانجی گری از خود بیگانگی مطالعه موردی پردیس تهران
تاثیر عوامل استرس زا بر عملکرد کارکنان دانشگاه خوارزمی با نقش میانجی گری از خود بیگانگی مطالعه موردی پردیس تهران
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

کاربرد مدل(ISM) جهت سطح بندی شاخص های شادی
کاربرد مدل(ISM) جهت سطح بندی شاخص های شادی
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

بررسی مسوولیت پذیری اجتماعی در آموزه های اسلام و دلالت های تربیتی آن بمعلمان
بررسی مسوولیت پذیری اجتماعی در آموزه های اسلام و دلالت های تربیتی آن بمعلمان
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

نظریه زمینه ای؛ بررسی، مقایسه و نقد گلیزر، استراوس، و چارماز
نظریه زمینه ای؛ بررسی، مقایسه و نقد گلیزر، استراوس، و چارماز
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 0, Number 67 (2022-8)


One day on the occasion of the most urgent human need: easy abstain premises of a world emergency
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Picture and Word List Presentation of Vocabulary on Iranian students’ Vocabulary Learning
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Sources of Demotivation in Learning English among Non-English Majors
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

From Expectations to Reality: Teachers’ Perspectives of the Newly Developed English Textbook (Prospect 1) of the First Grade of Junior High School
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Textual Input Enhancement and Metalinguistic Explanations on Learning Simple Past and Past Progressive Tenses by Iranian EFL Learners
| [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Teachability of the Materials Developed for Iranian EFL Junior Secondary Program: Prospect I
The Teachability of the Materials Developed for Iranian EFL Junior Secondary Program: Prospect I
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles