مروری بر نظریه های تعامل در روانشناسی یادگیری و آموزش از راه دور
|
|
|
|
چکیده: (356 مشاهده) |
عامل به عنوان یک جزء مرکزی جالب توجه از محیط های یادگیری توصیف می شود و عامل فعل و انفعال برای رشد اجتماعات یادگیری پیشرفته است (اسوان ، 2002، هودج و همکاران ، 2006، به نقل از رود ، 2008). تعامل چه در محیط های سنتی و چه در محیط های الکترونیکی یکی از اجزای مهم فرایند یادگیری محسوب می شود. شالوده نظری تعامل، به تعامل بین یادگیرنده و رشد، در نظریه ویگوتسکی نسبت داده می شود) لوکاتا ، 2009). با رشد و پیشرفت در زمینه تکنولوژی و حرکت از آموزش و یادگیری از شکل سنتی آن به اشکال آموزش از راه دور در زمینه تعامل در این شکل از آموزش نیز نظریه های به وجود آمده اند که بر گرفته از تعاملات موجود در نظریه های روانشناسی یادگیری هستند. از این رو ابتدا تعامل را باید در نظریه های یادگیری روانشناسی، که چگونگی ارتباط تعامل با یادگیری و ماندگاری آن را نشان می دهند جستجو کنیم. در این مقاله نیز ابتدا به بیان نظریه های یادگیری مرتبط با تعامل می پردازیم و سپس نظریه های تعامل در آموزش از راه دور را مورد بحث قرار می دهیم.V |
|
واژههای کلیدی: تعامل#نظریه های تعامل در روانشناسی یادگیری#نظریه های تعامل در آموزش از راه دور# |
|
متن کامل [PDF 338 kb]
(204 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|