[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 25 - ( 1-1390 ) ::
جلد 2 شماره 25 صفحات 51-35 برگشت به فهرست نسخه ها
مروری بر نظریه های تعامل در روانشناسی یادگیری و آموزش از راه دور
چکیده:   (356 مشاهده)
عامل به عنوان یک جزء مرکزی جالب توجه از محیط های یادگیری توصیف می شود و عامل فعل و انفعال  برای رشد اجتماعات یادگیری پیشرفته است (اسوان ، 2002، هودج و همکاران ، 2006، به نقل از رود ، 2008). تعامل چه در محیط های سنتی و چه در محیط های الکترونیکی یکی از اجزای مهم فرایند یادگیری محسوب می شود. شالوده نظری تعامل، به تعامل بین یادگیرنده و رشد، در نظریه ویگوتسکی  نسبت داده می شود) لوکاتا ، 2009). با رشد و پیشرفت در زمینه تکنولوژی و حرکت از آموزش و یادگیری از شکل سنتی آن به اشکال آموزش از راه دور در زمینه تعامل در این شکل از آموزش نیز نظریه های به وجود آمده اند که بر گرفته از تعاملات موجود در نظریه های روانشناسی یادگیری  هستند. از این رو ابتدا تعامل را باید در نظریه های یادگیری روانشناسی، که چگونگی ارتباط تعامل با یادگیری و ماندگاری آن را نشان می دهند جستجو کنیم. در این مقاله نیز ابتدا به بیان نظریه های یادگیری مرتبط با تعامل می پردازیم و سپس نظریه های تعامل در آموزش از راه دور را مورد بحث قرار می دهیم.V
واژه‌های کلیدی: تعامل#نظریه های تعامل در روانشناسی یادگیری#نظریه های تعامل در آموزش از راه دور#
متن کامل [PDF 338 kb]   (204 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Areview of the theories of interaction in educational psychology and distance education. 3 2011; 2 (25) :35-51
URL: http://isoedmag.ir/article-1-136-fa.html

مروری بر نظریه های تعامل در روانشناسی یادگیری و آموزش از راه دور. 1. 1390; 2 (25) :35-51

URL: http://isoedmag.ir/article-1-136-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 25 - ( 1-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4703