[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) ::
جلد 2 شماره 69 صفحات 144-135 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر روش تدریس آموزش معکوس به روش چندرسانه ای بر روحیه پرسشگری و تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی ناحیه 2 ارومیه
نگین میکائیلی ، جواد کیهان
دانشگاه آزاد ارومیه
چکیده:   (257 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر روش تدریس آموزش معکوس به روش چندرسانه ای بر روحیه پرسشگری و تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی ناحیه 2 ارومیه می باشد. روش تحقیق این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه کنترل متغیرهای تحقیق، شبه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون  و با  دو گروه کنترل و آزمایش است. جامعه آماری تحقیق را کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی ناحیه 2 ارومیه به تعداد 8193 نفر تشکیل داده که از این جامعه آماری، دو کلاس 20 نفره آماری(یک کلاس به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر به عنوان گروه کنترل) با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه روحیه پرسشگری مسروری و اکبری( 1393) و پرسشنامه تفکر انتقادی ریکتس(2003) استفاده گردید که روایی هر دو پرسشنامه مورد تایید اساتید و متخصصان حوزه علوم تربیتی بوده و پایایی آنها نیز با آزمون آلفای کرونباخ،به ترتیب 87/0 و 84/0 به دست آمد. دانش آموزان گروه آزمایش، طی 7 جلسه آموزشی با روش تدریس آموزش معکوس به روش چندرسانه ای آموزش دیدند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد که آموزش معکوس به روش چندرسانه ای بر  تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری دانش آموزان تأثیر مثبت و معناداری دارد. بنابراین، روش تدریس آموزش معکوس به روش چندرسانه ای، می تواند به تعمیق و غنای یادگیری دانش آموزان دوره ابتدایی منجر گردد.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش معکوس، چندرسانه ای، روحیه پرسشگری، تفکر انتقادی
متن کامل [PDF 1294 kb]   (80 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزشی
دریافت: 1402/1/28 | پذیرش: 1401/8/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mikaeili N, keyhan J. The effect of the teaching method of reverse education using a multimedia method on the spirit of questioning and critical thinking of elementary school students in the 2nd district of Urmia. 3 2022; 2 (69) :135-144
URL: http://isoedmag.ir/article-1-238-fa.html

میکائیلی نگین، کیهان جواد. تأثیر روش تدریس آموزش معکوس به روش چندرسانه ای بر روحیه پرسشگری و تفکر انتقادی دانش آموزان مقطع ابتدایی ناحیه 2 ارومیه. 1. 1401; 2 (69) :135-144

URL: http://isoedmag.ir/article-1-238-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660