[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 26 - ( 1-1390 ) ::
جلد 2 شماره 26 صفحات 46-33 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل عناصر مفهومی و کیفی تدریس
چکیده:   (116 مشاهده)
در نگاه نخست آنچه از واژهی تدریس در ذهن تداعی میشود، عملکرد معلم در کلاس درس است. اما پرسش از اینکه این عملکرد چیست، چگونه به
پیش میرود و در نهایت به کج ا میانجامد، موضوع بسیار بحث برانگیزی است که هرگز از چشم فلاسفه و نظریهپردازان تعلیم و تربیت پنهان نمانده و کثرت
آراء در این زمینه قطعاَ چشمگیر است. آنچه در این تحقیق عرضه میگردد، نخست تبیین مفهوم تدریس و سپس بررسی کیفیت آن است. این پژوهش از
جنبهی روششناختی مبحثی تحلیلی است و در آن از اندیشههای فلاسفهی تحلیلی تعلیم و تربیت به فراخور موضوع و مبحث مورد نظر سخن به میان آمده
است. در تبیین مفهوم تدریس به تعریف این عملکرد تربیتی پرداخته م یشود و مهمترین عناصر مفهومی آن مورد شرح و بررسی قرار میگیرد . در تبیین
کیفیت تدریس باید به الگوها و روشهای تدریس نظر داشت، چون کیفیت معرف چگونگی عمل است. توجه به عناصر مفهومی و کیفی تدریس، مهمترین
جنبههای این عمل تربیتی را وضوح میبخشد و در راهنمایی عملی مربیان و معلمان نقش مؤثری ایفا میکند.
واژه‌های کلیدی: تدریس، مفهوم، کیفیت، تحلیل
متن کامل [PDF 297 kb]   (28 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


تحلیل عناصر مفهومی و کیفی تدریس. 1. 1390; 2 (26) :33-46

URL: http://isoedmag.ir/article-1-130-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 26 - ( 1-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645