تحلیل عناصر مفهومی و کیفی تدریس
|
|
|
|
چکیده: (317 مشاهده) |
در نگاه نخست آنچه از واژهی تدریس در ذهن تداعی میشود، عملکرد معلم در کلاس درس است. اما پرسش از اینکه این عملکرد چیست، چگونه به
پیش میرود و در نهایت به کج ا میانجامد، موضوع بسیار بحث برانگیزی است که هرگز از چشم فلاسفه و نظریهپردازان تعلیم و تربیت پنهان نمانده و کثرت
آراء در این زمینه قطعاَ چشمگیر است. آنچه در این تحقیق عرضه میگردد، نخست تبیین مفهوم تدریس و سپس بررسی کیفیت آن است. این پژوهش از
جنبهی روششناختی مبحثی تحلیلی است و در آن از اندیشههای فلاسفهی تحلیلی تعلیم و تربیت به فراخور موضوع و مبحث مورد نظر سخن به میان آمده
است. در تبیین مفهوم تدریس به تعریف این عملکرد تربیتی پرداخته م یشود و مهمترین عناصر مفهومی آن مورد شرح و بررسی قرار میگیرد . در تبیین
کیفیت تدریس باید به الگوها و روشهای تدریس نظر داشت، چون کیفیت معرف چگونگی عمل است. توجه به عناصر مفهومی و کیفی تدریس، مهمترین
جنبههای این عمل تربیتی را وضوح میبخشد و در راهنمایی عملی مربیان و معلمان نقش مؤثری ایفا میکند. |
|
واژههای کلیدی: تدریس، مفهوم، کیفیت، تحلیل |
|
متن کامل [PDF 297 kb]
(358 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|