[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) ::
جلد 2 شماره 73 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بدنمندی در شبکه دانش‌آموزی شاد: رویکرد پساپدیدارشناسی
صابر شفیعی ، محمد اکبری بورنگ ، محسن آیتی ، بهنام رسولی
دانشگاه بیرجند
چکیده:   (27 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف مطالعه تغییر در رفتار آموزشی معلم و دانش آموز در شبکه شاد انجام شد. پژوهش ازنظر هدف کاربردی؛ ازنظر نوع داده‌ها، کیفی و ازنظر روش اجرا، پساپدیدارشناسی بود. جامعه آماری تحقیق معلمان مدارس ابتدایی (دوره دوم ابتدایی) شهر ایلام بود که از شبکه دانش‌آموزی شاد برای تدریس استفاده می‌کردند که به روش گلوله برفی نمونه‌گیری شدند و تعداد 19 نفر به‌عنوان نمونه برای مصاحبه انتخاب شدند. ابزار مورداستفاده مصاحبه نیمه ساختاریافته بود که پس از جمع‌آوری داده‌ها، بر اساس دیدگاه پساپدیدارشناسی مورد تحلیل قرار گرفت. برای تعیین اعتبار درونی یافته‌ها، از تطبیق داده‌ها با مبانی نظری و پیشینه و مصاحبه با خبرگان استفاده شد، برای تأیید دقّت و صحت داده‌ها، در مورد اعتبار مطالعه از شیوه بررسی به‌وسیله اعضای پژوهش استفاده گردید، جهت تعیین اعتبار بیرونی یافته‌ها از تکنیک‌های حصول اشباع نظری و مثلث سازی استفاده شد. نتایج اعتبار یابی کدگذاری نشان داد اعتبار کدگذاری مصاحبه‌ها بزرگ‌تر از 70 درصد است که نشان‌دهنده اعتبار کدها است. در کدگذاری باز تعداد 528 مفهوم شناسایی‌شده است که با کدگذاری محوری تعداد 68 مقوله شناسایی شد. پس از ترکیب و تلخیص مقوله‌ها در کدگذاری انتخابی تعداد 14 مضامین (تم) مشتمل بر یک یا چند کد پایه شناسایی شدند. درنهایت 14 مضامین (تم) شناسایی شدند.
 
واژه‌های کلیدی: رفتار آموزشی معلم، روش غالب آموزش، شبکه دانش‌آموزی شاد، رویکرد پساپدیدارشناسی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مسائل آموزشی
دریافت: 1403/6/14 | پذیرش: 1403/9/10 | انتشار: 1403/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shafiei S, Akbari Borang M, Ayati M, Rasouli B. Investigating the relationship of fitness in the shad student network: a postphenomenological approach. 3 2024; 2 (73)
URL: http://isoedmag.ir/article-1-400-fa.html

شفیعی صابر، اکبری بورنگ محمد، آیتی محسن، رسولی بهنام. بررسی رابطه بدنمندی در شبکه دانش‌آموزی شاد: رویکرد پساپدیدارشناسی. 1. 1403; 2 (73)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-400-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714