[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) ::
جلد 2 شماره 69 صفحات 157-145 برگشت به فهرست نسخه ها
پیش بینی اهداف پیشرفت اجتماعی بر اساس انعطاف پذیری شناختی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی دانش آموزان متوسطه دوم شهر تبریز
سجاد علمردانی صومعه
چکیده:   (234 مشاهده)
در ساختارهای تربیتی و آموزشی معیاری که برای سنجش میزان دستیابی به اهداف تربیتی در نظر گرفته شده، اهداف پیشرفت می باشد. هدف این پژوهش پیش بینی اهداف پیشرفت اجتماعی بر اساس انعطاف پذیری شناختی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی در دانش آموزان دختر دبیرستانی  ناحیه پنج تبریز می باشد. روش این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان دختر متوسطه دوم ناحیه پنج تبریز در سال 1401-1400 می باشد که از بین آن ها 104 نفر به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. مشارکت کنندگان پرسشنامه های اهداف پیشرفت اجتماعی ریان و هاپکینز (2003)، انعطاف پذیری شناختی مارتین و روبین (1995) پرسشنامه تحمل پریشانی سیمونز و گاهر (2005) و پرسشنامه اجتناب تجربی چند وجهی گامز و همکاران (2011) را تکمیل نمودند. برای تحلیل داده ها از همبستگی و رگرسیون همزمان استفاده گردید. نتایج به دست آمده از این پژوهش نشان داد که بین اهداف پیشرفت اجتماعی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین نتایج رگرسیون همزمان نشان داد که تحمل پریشانی می تواند اهداف عملکردگرایی و عملکردگریزی را پیش بینی کند. نتایج این مطالعه می تواند گامی در جهت افزایش تحمل پریشانی دانش آموزان و همچنین بررسی بیشتر رویکردهای اجتنابی فراگیران در موقعیت های تحصیلی برای مدیران، دبیران و معلمان یاری رسان باشد.
 
واژه‌های کلیدی: اهداف پیشرفت اجتماعی، انعطاف پذیری شناختی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی
متن کامل [PDF 2260 kb]   (98 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روان‌شناسی تربیتی
دریافت: 1402/1/23 | پذیرش: 1401/8/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

almardani someeh S. Prediction of social Achievement goals based on cognitive flexibility, experiential avoidance and distress tolerance of secondary school students in Tabriz city. 3 2022; 2 (69) :145-157
URL: http://isoedmag.ir/article-1-237-fa.html

علمردانی صومعه سجاد. پیش بینی اهداف پیشرفت اجتماعی بر اساس انعطاف پذیری شناختی، اجتناب تجربی و تحمل پریشانی دانش آموزان متوسطه دوم شهر تبریز. 1. 1401; 2 (69) :145-157

URL: http://isoedmag.ir/article-1-237-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660