[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) ::
جلد 2 شماره 27 صفحات 68-57 برگشت به فهرست نسخه ها
کاربرد مداخله های روان شناختی اجتماعی در تغییر نگرش و رفتار مصرف انرژی الکتریکی دانش­آموزان و الگوی مصرف انرژی الکتریکی خانواد ه
چکیده:   (162 مشاهده)
 به منظور آزمون فرضیه‌های تعیین شده این پژوهش، از جامعه دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی شهر اصفهان، نمونه‌ای تصادفی به تعداد 122 نفر دانش‌آموز مقطع پنجم ابتدایی انتخاب گردید. سپس این نمونه به چهار گروه شناختی، رفتاری، رفتاری-شناختی (ترکیبی) و گروه کنترل بطور تصادفی تقسیم شدند. برای هر یک از گروهها، متغیرهای مستقل آموزش،(گروه شناختی) تقویت، (گروه رفتاری) آموزش، تقویت، نمایش فیلم و تعهد کتبی، (گروه رفتاری-شناختی) اجرا شد. اثر متغیرهای مستقل از طریق پرسشنامه نگرش‌سنج، فیش‌های دوره‌‌ای انرژی الکتریکی و پرسشنامه الگوی مصرف خانوار سنجیده شد. نتایج نشان داد، نگرش گروه رفتاری-شناختی (ترکیبی) و گروه شناختی پس از اجرای متغیر مستقل تفاوت معنی‌داری با گروه کنترل و رفتاری دارد. عملکرد گروه رفتاری-شناختی در تغییر نگرش نیز بهتر از گروه شناختی است. همچنین رفتار دانش‌آموزان در گروههای شناختی، رفتاری و رفتاری-شناختی (ترکیبی) در مقایسه با گروه کنترل تفاوت دارد و صرفه‌جویی به میزان 14% در مصرف انرژی الکتریکی با بررسی قبوض برق از خود نشان داده‌اند
واژه‌های کلیدی: روانشناسی نگهداری#تغییر نگرش#شناختی#رفتاری#تقویت#صرفه‌جویی انرژی#
متن کامل [PDF 341 kb]   (86 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1391/1/10 | انتشار: 1391/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Applying Social Psychological Intervention of Attitude and Behavioral Changing of Students and Pattern of Family Electrical Energy Consumptio. 3 2012; 2 (27) :57-68
URL: http://isoedmag.ir/article-1-124-fa.html

کاربرد مداخله های روان شناختی اجتماعی در تغییر نگرش و رفتار مصرف انرژی الکتریکی دانش­آموزان و الگوی مصرف انرژی الکتریکی خانواد ه. 1. 1391; 2 (27) :57-68

URL: http://isoedmag.ir/article-1-124-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660