از یادگیری رفتار گرایانه تا یادگیری متفکرانه
|
|
|
|
چکیده: (363 مشاهده) |
انتظار از جریان یادهی -یادگیری ارتقای سطح و تراز اکولوژی علوم، تفویض بخشی از سنجش و بازخورد نسبت به فعالیت ها ، و غنی سازی فرصت های یاد گیری ، مدیریت زمان ودرک پیوند متقابل عمل و نظر به تناسب سبکهای یادگیری به دانشجو-محققان است. منطق دیدگاههای معرفت شناسی مؤثر بر مفروضات و پرسش های یاددهی یادگیری به منظور ارزیابی قوت نظری و ظرفیت حل مساله و ارزش تربیتی مطرح می شود. بیان رویکردها و دیدگاه های معرفت شناسی درجنبه های مختلف نظام فکری و فرهنگی همچنین جریان عمل و نیز ساختدارسازی معرفت و دانش و فنون ارزشیابی به وسیله خود دانشجو–معلمان و مدرسان الهام بخش است. .اهداف حل مسئله، خود سنجی و ساختدار-سازی راه حل امید بخشی در زمینه مشکلات نهاد آموزش و پرورش ومسایل فرا نهادی جوامع از جمله امر خطیر تربیت می باشد .رویکردهای متفاوت و سلیقه ای ومکاشفه ای حل مسئله هم انعکاسی از جهان پیچیده و متکثر ند و با پر بار شدن وارتقا یافتن، می توانند زمینه ابتکار و هنر معلمی در جریان یاددهی -یادگیری را موجب شوند.گسترش وسیع ارتباط از طریقه شبکه جهانی وب با بهره مندی از توانایی تفکرانتقادی و پیچیده در چارچوب وشبکه ای از روش مکمل مفید به نظر می رسد. با رویکرد فکورانه، انتقادی و همه جانبه نگر افراد و جوامع علاوه بر نکات مثبت به نکات منفی فنآوری در زمینه تربیت هشیار می شوند. نکته مهم معرفت شناختی و تربیتی این جاست که درهمه حال نقش تعیین کننده ازآن رابطه فکورانه یادگیرنده با خودش، بایاددهی یادگیری با معلم ، بامحیط و با جهان است. |
|
واژههای کلیدی: یاددهی- یادگیری#معرفتشناسی#ساختدارسازی#ارزشیابی.# |
|
متن کامل [PDF 390 kb]
(151 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1389/1/10 | انتشار: 1389/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|