[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 24 - ( 1-1389 ) ::
جلد 2 شماره 24 صفحات 132-117 برگشت به فهرست نسخه ها
از یادگیری رفتار گرایانه تا یادگیری متفکرانه
چکیده:   (363 مشاهده)
انتظار از جریان یادهی -یادگیری ارتقای سطح و تراز اکولوژی علوم، تفویض بخشی از سنجش و بازخورد نسبت به فعالیت ها ، و غنی سازی فرصت های یاد گیری ، مدیریت زمان ودرک پیوند متقابل عمل و نظر به تناسب سبک‌های یادگیری به دانشجو-محققان است. منطق دیدگاه‌های معرفت شناسی مؤثر بر مفروضات و پرسش های یاددهی یادگیری به منظور ارزیابی قوت نظری و ظرفیت حل مساله و ارزش تربیتی مطرح می شود. بیان رویکردها و دیدگاه های معرفت شناسی درجنبه های مختلف نظام فکری و فرهنگی همچنین جریان عمل و نیز ساختدارسازی معرفت و دانش و فنون ارزشیابی به وسیله خود دانشجو–معلمان و مدرسان الهام بخش است. .اهداف حل مسئله، خود سنجی  و ساختدار-سازی راه حل امید بخشی در زمینه مشکلات نهاد آموزش و پرورش ومسایل فرا نهادی جوامع از  جمله امر  خطیر  تربیت می باشد .رویکردهای متفاوت و سلیقه ای ومکاشفه ای حل مسئله هم انعکاسی  از جهان پیچیده و متکثر ند و با پر بار شدن وارتقا یافتن، می توانند زمینه ابتکار و هنر  معلمی در جریان یاددهی -یادگیری را موجب شوند.گسترش وسیع ارتباط از طریقه شبکه جهانی وب با بهره مندی از  توانایی تفکرانتقادی  و پیچیده  در چارچوب وشبکه ای از  روش مکمل مفید به نظر می رسد. با رویکرد فکورانه، انتقادی و همه جانبه نگر افراد و جوامع علاوه بر نکات مثبت به نکات منفی فن‌آوری در زمینه تربیت هشیار می شوند. نکته مهم معرفت شناختی و تربیتی این جاست که درهمه حال نقش تعیین کننده ازآن رابطه فکورانه یادگیرنده  با خودش، بایاددهی یادگیری با معلم ، بامحیط و با جهان است.
واژه‌های کلیدی: یاددهی- یادگیری#معرفت‌شناسی#ساختدارسازی#ارزشیابی.#
متن کامل [PDF 390 kb]   (151 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1389/1/10 | انتشار: 1389/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

From behavioral to reflective learning. 3 2010; 2 (24) :117-132
URL: http://isoedmag.ir/article-1-146-fa.html

از یادگیری رفتار گرایانه تا یادگیری متفکرانه. 1. 1389; 2 (24) :117-132

URL: http://isoedmag.ir/article-1-146-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 24 - ( 1-1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710