ورود مستقیم کنش گران علمی و پژوهشی به عرصه اجرا
|
علی ذکاوتی قراگوزلو |
|
|
چکیده: (261 مشاهده) |
پیشنهاد مشخص اینست که نظام پژوهش و آموزش عالی وانجمن های علمی حوزه ودانشگاه در فرآیندی قرار گیرد که علوم اجرایی شود و اجرا علمی شود و ازآن به عنوان طرح میدان یاد می کنیم شامل پنج گام مداخله است؛ و سپردن کارهای اجرایی دانشگران( حوزه آموزش عالی و دانشگران وهنر مندان...) است که در مرحله اول با انگیزه های داوطلبانه صورت می گیرد. مفروض است که رجال علمی به همراهی نخبگان با همراهی دانشگران ومردم بتوانند نیازهای جامعه و فرهنگ را مطرح کنند و به دستور روز تبدیل نمایند. در جهان این راهبرد شناخته شده است که فرهیختگان دارای تحصیلات بالا سه نقش دارند:آموزش ،پژوهش وخدمات اجتماعی. تعامل خلاق اختیار ومسئولیت وعلم وهنر واجرا به وساطت رجال علمی با کنشگران درونی و بیرونی نیازمند الگوی سرشار از شکوفایی، شکیبایی و فضایل و صلاحیت لازم برای مدیریت دانش، هنرمندی و توانایی اعضاء و مدیران( نخبگان علمی و مشتریان درونی) یکسو و جامعه "نخبگان سیاسی و مدیریتی و جامعه یا مشتریان بیرونی " از سوی دیگر است. با این تدبیر دوسویه انتظار می رود ظرفیتهای وجودی همگان به منصه ظهور و اعتلا برسد. |
|
واژههای کلیدی: علوم اجرایی، پژوهش و خدمات اجتماعی، کنش گران علمی |
|
متن کامل [PDF 273 kb]
(93 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/19 | پذیرش: 1399/4/10 | انتشار: 1399/4/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|