[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 63 - ( 4-1399 ) ::
جلد 1 شماره 63 صفحات 154-143 برگشت به فهرست نسخه ها
ورود مستقیم کنش گران علمی و پژوهشی به عرصه اجرا
علی ذکاوتی قراگوزلو
چکیده:   (144 مشاهده)
 پیشنهاد مشخص اینست که  نظام پژوهش و آموزش عالی وانجمن های علمی حوزه ودانشگاه  در فرآیندی قرار گیرد که علوم اجرایی شود و اجرا علمی شود و  ازآن به عنوان طرح میدان یاد می کنیم شامل پنج گام مداخله است؛ و سپردن کارهای اجرایی دانشگران( حوزه  آموزش عالی و دانشگران وهنر مندان...) است که در مرحله اول با انگیزه های داوطلبانه صورت می گیرد. مفروض است که رجال علمی به همراهی نخبگان با همراهی دانشگران ومردم بتوانند نیازهای جامعه و فرهنگ را مطرح کنند و به دستور روز تبدیل نمایند. در جهان این راهبرد شناخته شده است که فرهیختگان دارای تحصیلات بالا سه نقش دارند:آموزش ،پژ‍وهش وخدمات اجتماعی. تعامل خلاق اختیار ومسئولیت وعلم وهنر واجرا به وساطت رجال علمی  با کنشگران درونی و بیرونی نیازمند الگوی سرشار از شکوفایی، شکیبایی و فضایل و صلاحیت لازم برای مدیریت دانش، هنرمندی و توانایی اعضاء و مدیران( نخبگان علمی  و مشتریان درونی) یکسو و جامعه "نخبگان سیاسی و مدیریتی و جامعه یا مشتریان بیرونی " از سوی دیگر است. با این تدبیر دوسویه انتظار می رود ظرفیت‌های وجودی همگان  به منصه ظهور و اعتلا برسد.
واژه‌های کلیدی: علوم اجرایی، پژوهش و خدمات اجتماعی، کنش گران علمی
متن کامل [PDF 273 kb]   (33 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/19 | پذیرش: 1399/4/10 | انتشار: 1399/4/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


ذکاوتی قراگوزلو علی. ورود مستقیم کنش گران علمی و پژوهشی به عرصه اجرا. 1. 1399; 1 (63) :143-154

URL: http://isoedmag.ir/article-1-169-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 63 - ( 4-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645