[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 53 - ( 4-1394 ) ::
جلد 1 شماره 53 صفحات 104-95 برگشت به فهرست نسخه ها
"The Relationship between Reading Comprehension and Emotional Intelligence"
مریم مشکات
چکیده:   (102 مشاهده)
The purpose of this paper is to find out whether an association exists between reading comprehension of EFL learners and their emotional intelligence (EI). Reading comprehension was measured based on grades acquired from Reading Comprehension courses 1-4. The Bar-on inventory was given to 46 students to complete in order to measure their emotional intelligence.Correlation was run between these grades and an r value of 0.081 at a level of significance of 0.591 indicating that an association does not exist between EI and reading scores. The study also wanted to find out whether there was a difference between the emotional intelligence of men and women. A correlation coefficient of -0.017 at a level of significance of 0.820 showed that a significant relationship does not exist between gender and EI. The results of this study can be used in reading classes in order to enhance comprehension
متن کامل [PDF 340 kb]   (40 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1394/1/10 | انتشار: 1394/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

"The Relationship between Reading Comprehension and Emotional Intelligence". 3 2015; 1 (53) :95-104
URL: http://isoedmag.ir/article-1-97-fa.html

مشکات مریم. "The Relationship between Reading Comprehension and Emotional Intelligence". 1. 1394; 1 (53) :95-104

URL: http://isoedmag.ir/article-1-97-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 53 - ( 4-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645