[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) ::
جلد 2 شماره 27 صفحات 55-37 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان پیش‌بینی موفقیت دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان بر اساس نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان
چکیده:   (150 مشاهده)
به منظور بررسی میزان پیش‌بینی موفقیت دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان بر اساس نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان، 3013 دانش‌آموز سال سوم دبیرستان (1211 پسر و 1802 دختر به تفکیک جنسیت و رشته تحصیلی ریاضی فیزیک 1414 نفر، علوم تجربی 696 نفر و رشته ادبیات و علوم انسانی 903 نفر) به روش تصادفی خوشه‌ای از جامعه دانش‌آموزان دبیرستان‌های شهر تهران انتخاب شدند. سپس با استفاده از اطلاعات و داده‌های موجود در بخش امتحانات سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، نمرات دروس مرتبط پایه اول و سوم دبیرستان دانش‌آموزان جمع‌آوری شد. داده‌ها از طریق تحلیل رگرسیون چند متغیری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که میزان پیش‌بینی معدل دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و ادبیات و علوم انسانی از طریق نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان به ترتیب 44، 59 و 62 درصد است که همگی در سطح 001/0p< معنی‌دار بودند و نهایتاً معادله رگرسیون جهت پیش‌بینی معدل دروس کتبی امتحان نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان به تفکیک در مورد رشته‌های تحصیلی مختلف بدست آمد.
واژه‌های کلیدی: پیش‌بینی#موفقیت تحصیلی#دروس کتبی امتحان نهایی#دروس مرتبط پایه اول دبیرستان#رشته تحصیلی#
متن کامل [PDF 569 kb]   (36 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1391/1/10 | انتشار: 1391/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The study scale of prediction of written lessons success in final exam of third grade students based on their correlated courses in first grade of high school students. 3 2012; 2 (27) :37-55
URL: http://isoedmag.ir/article-1-123-fa.html

بررسی میزان پیش‌بینی موفقیت دروس کتبی امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال سوم دبیرستان بر اساس نمرات دروس مرتبط پایه اول دبیرستان. 1. 1391; 2 (27) :37-55

URL: http://isoedmag.ir/article-1-123-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645