[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) ::
جلد 2 شماره 69 صفحات 104-87 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی و ارزیابی ابعاد پداگوژی در فرایند یاددهی -یادگیری مهارت‌های سبک زندگی در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
یاسر صیادی ، سارا حسینی
گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده:   (423 مشاهده)
 هدف پژوهش حاضر شناسایی و واکاوی ابعاد پداگوژی در فرایند یاددهی - یادگیری مهارت‌های سبک زندگی در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بود. پژوهش حاضر ازنظر هدف از نوع کاربردی و ازنظر روش گردآوری داده‌ها آمیخته (کیفی و کمّی) بود. جامعه آماری در بخش کیفی مدیران و خبرگان نظام آموزشی و در بخش کمی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شهرستان شاهین‌دژ بودند که در بخش کیفی 16 مشارکت‌کننده و در بخش کمی 200 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها، در بخش کیفی مصاحبه بود که با روش تحلیل محتوا تحلیل شد و ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود که با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی و با نرم­افزار SPSS و LISREL تحلیل شد. نتایج نهایی ابعاد پداگوژی در پنج تم اصلی؛ دانش‌آموزان، معلمان، محتوای آموزشی، جو مدرسه و خانواده شناسایی شد. همچنین نتایج آزمون تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که برازش مدل در سطح مناسبی بوده و بعد معلمان و محتوای آموزشی بیشترین تأثیر و بعد جو مدرسه دارای کمترین تأثیر در فرایند یاددهی - یادگیری مهارت‌های سبک زندگی در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را دارد.
واژه‌های کلیدی: پداگوژی، فرایند یاددهی-یادگیری، مهارت‌های سبک زندگی
متن کامل [PDF 2267 kb]   (128 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه ریزی آموزشی
دریافت: 1402/2/30 | پذیرش: 1401/8/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sayadi Y, Hoseini S. Identification and evaluation of pedagogical dimensions in the process of teaching-learning lifestyle skills among elementary school students. 3 2022; 2 (69) :87-104
URL: http://isoedmag.ir/article-1-244-fa.html

صیادی یاسر، حسینی سارا. شناسایی و ارزیابی ابعاد پداگوژی در فرایند یاددهی -یادگیری مهارت‌های سبک زندگی در میان دانش‌آموزان مقطع ابتدایی. 1. 1401; 2 (69) :87-104

URL: http://isoedmag.ir/article-1-244-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710