[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) ::
جلد 2 شماره 69 صفحات 28-19 برگشت به فهرست نسخه ها
اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر امنیت روانی و سازگاری اجتماعی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان مازندران
محمد باقری دادوکلایی ، مریم عنایتی شبکلایی ، مائده عنایتی شبکلایی
دانشگاه فرهنگیان ساری
چکیده:   (403 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر امنیت روانی و سازگاری اجتماعی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان مازندران می‌باشد. روش پژوهش حاضر پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل و جامعه ی آماری آن ،دانشجویان دختر واحدهای دانشگاه فرهنگیان استان مازندران 1200 نفرمی باشد که از بین واحد های استان،دانشگاه فرهنگیان ساری به صورت تصادفی 280 نفرانتخاب شد .پرسشنامه امنیت روانی مزلو و سلامت روان scl-25 توسط همه ی دانشجویان تکمیل گردید و از بین آنها تعداد 40  نفر که پایین ترین نمره را کسب کردند،به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه 20 نفره قرار گرفتند و مهارتهای زندگی طی 12 جلسه به گروه آزمایش ،آموزش داده شد و پس از 6 هفته از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد سپس تجزیه اطلاعات با استفاده از روش آماری تحلیل کوواریانس انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر بیان میدارد که آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و امنیت روانی دانشجویان دختر دانشگاه فرهنگیان استان مازندران (001/0> p ; 35, 2:,df 349/165 = F) مؤثر بوده و اندازه اثر گروه 904/0 بدست آمده است. سطح اولیه سلامت روان و نیز سطح اولیه امنیت روانی  به ترتیب با اندازه اثر 438/0 و 587/0  مؤثر بوده است. در نتیجه آموزش مهارت‌های زندگی بر امنیت روانی و سازگاری اجتماعی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان مازندران موثر واقع شده است.
 
واژه‌های کلیدی: مهارت زندگی، امنیت روانی، سازگاری اجتماعی، دانشجو معلم
متن کامل [PDF 2380 kb]   (101 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روان‌شناسی تربیتی
دریافت: 1402/3/18 | پذیرش: 1401/8/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bagheri Dadokolai M, Enayati Shabkolai M, Enayati Shabkolai M. The effectiveness of life skills training on psychological security and social adjustment of female student teachers at Farhangian University of Mazandaran. 3 2022; 2 (69) :19-28
URL: http://isoedmag.ir/article-1-252-fa.html

باقری دادوکلایی محمد، عنایتی شبکلایی مریم، عنایتی شبکلایی مائده. اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر امنیت روانی و سازگاری اجتماعی دانشجومعلمان دختر دانشگاه فرهنگیان مازندران. 1. 1401; 2 (69) :19-28

URL: http://isoedmag.ir/article-1-252-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660