[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره ۲، شماره ۲۵ - ( ۱-۱۳۹۰ ) ::
جلد ۲ شماره ۲۵ صفحات ۲۰-۵ برگشت به فهرست نسخه ها
"رابطه فلسفه تربیتی معلمان با سبک تدریس آنان "
چکیده:   (۳۰۴ مشاهده)
بیان ارتباط بین سلسله مباحث مربوط به معرفت شناسی و روش شناسی بخصوص در تعلیم وتربیت یکی از موضوعات اساسی مورد نظر فلاسفه تربیتی است. سبک تدریس را رفتار عملیاتی یا فلسفه تربیتی معلم می داند. سبک تدریس فراتر از رفتار یا روش است، سبک تدریس رفتارها و روش هایی است که بایستی مبتنی بر یک نظام ارزشی خاص باشد که معلم به آن باور دارد.این نظام ارزش ها،فلسفه تدریس است. سوأل اصلی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین فلسفه تربیتی معلمان با سبک تدریسشان است.روش تحقیق حاضر پیمایشی از نوع همبستگی بوده وبانمونه گیری طبقه ای تصادفی، تعداد 386 نفر، از بین 4796 معلم شاغل در مدارس دولتی  منطقه 5 شهر تهران در سال تحصیلی88-1387 با پرسشنامه های فلسفه ی آموزشی از وایلز و باندی و پرسشنامه سبک های تدریس از هانی و مامفورد مورد بررسی و تحلیل آماری قرار گرفتند.یافته ها تحقیق نشان می  دهد که: فلسفه تربیتی غالبی بین معلمین مشاهده نمی شود،  بین فلسفه تربیتی معلمان و سبک تدریسشان با احتمالات کم و زیاد رابطه مستقیم وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: فلسفه تربیتی#سبک تدریس#
متن کامل [PDF 430 kb]   (۲۰۷ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


"رابطه فلسفه تربیتی معلمان با سبک تدریس آنان ". ۱. ۱۳۹۰; ۲ (۲۵) :۵-۲۰

URL: http://isoedmag.ir/article-۱-۱۳۴-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 25 - ( 1-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.02 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710