[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 68 - ( پیاپی 68- بهار و تابستان-1401 1401 ) ::
جلد 1 شماره 68 صفحات 177-155 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی الکترونیکی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی شهرستان قزوین بر اساس مدل کرک پاتریک
شادی افراز
دانشگاه تهران
چکیده:   (85 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف تعیین میزان اثربخشی دوره­ های آموزشی برگزارشده برای معلمان براساس مدل کرک پاتریک انجام شده ­است. جامعه پژوهش، کلیه افراد شرکت­ کننده در دوره ­های آموزشی مذکور است و درنهایت، 123 نفر که در طی سال 1399-1400 در دوره ­ها شرکت کرده­اند از طریق روش نمونه ­گیری تصادفی ساده، به­ عنوان نمونه انتخاب شده ­اند. این تحقیق از حیث نحوه گردآوری داده ­ها، توصیفی، از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ کارکرد، ارزشیابی است. برای گردآوری اطلاعات در سطح اول، از فرم ارزیابی سطح واکنش، در سطح دوم و سوم برای ارزشیابی یادگیری و رفتار از پرسشنامه استفاده شده ­است. به ­منظور تجزیه و تحلیل داده­ های به ­دست ­آمده از آزمون t تک نمونه­ ای استفاده شده­است. یافته­ های تحقیق حاکی از این بود که در هر چهار سطح واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج، اثربخشی مطلوب وجود نداشته­ است و اهم دلایل این امر، عدم انجام نیازسنجی برای دوره ­های مزکور، تسلط ­نداشتن اساتید دوره ­ها بر محتوا و روش تدریس، نداشتن توجه و معیارهای صحیح برای جذب اساتید دوره­ ها، نبود انگیزه در معلمان برای مشارکت موثر در دوره ­ها و حضور صرفا جهت دریافت گواهی و مدرک و عدم توجه به محتوای مفید و کاربردی در دوره­ ها است.  
 
واژه‌های کلیدی: سازمان، سطوح ارزشیابی
متن کامل [PDF 1866 kb]   (37 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: برنامه ریزی آموزشی
دریافت: 1402/1/6 | پذیرش: 1401/2/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

afraz S. Evaluating the effectiveness of electronic training courses to empower elementary school teachers in Qazvin city based on the Kirkpatrick model. 3 2022; 1 (68) :155-177
URL: http://isoedmag.ir/article-1-230-fa.html

افراز شادی. ارزشیابی اثربخشی دوره های آموزشی الکترونیکی توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی شهرستان قزوین بر اساس مدل کرک پاتریک. 1. 1401; 1 (68) :155-177

URL: http://isoedmag.ir/article-1-230-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 68 - ( پیاپی 68- بهار و تابستان-1401 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645