[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 51 - ( 4-1393 ) ::
جلد 1 شماره 51 صفحات 66-37 برگشت به فهرست نسخه ها
یادگیری "پدیدار شونده" در برابر یادگیری "بازتولید شده "با رویکرد نشانه شناسی نوین
چکیده:   (118 مشاهده)
در این مقاله تلاش شده است تا با وام‌گیری از رویکردهای پدیدار شناسی و  نشانه‌شناسی ، مفهوم «یادگیری» از سطح ساختارهای ایستا و  تدوین شده ، به  سطح  ساختار های پویا و تکوین شونده ارتقا یابد تا نقش یادگیرنده در این فرآیند تحولی و تعاملی -نه به منزله یک گیرنده فعل پذیر و بازیافت کننده یافته های تدوین شده -بلکه به مثابه یک خلق کننده  و پدیدار کننده دانش و بینش خویش عمل کند. 
برای این منظور ضمن چیستی و باز تعریف مفاهیم مرتبط با یاددهی - یادگیری ، راهبردهای خلاقانه "یادگیری پدیدار شونده" یا "پدیداریت یادگیری" در مقایسه با  یادگیری بازتولیدی و یا تدوین شده  ارائه می‌شود تا از این رهگذر امکان گشودن افقی جدید در تعلیم و تربیت فراهم آید.
 نتیجه این مقایسه منجر به تغییر مبانی نظری و عملی  اصول و شیوه ‌های یاددهی- یادگیری، و به تبع آن  روش‌های ارزشیابی و بازسنجی در فرآورده های یادگیری خواهد شد. 
شماره‌ی مقاله: 3
واژه‌های کلیدی: یادگیری پدیدارشونده#پدیداریت#نشانه شناسی#یادگیری بازتولیدی#
متن کامل [PDF 513 kb]   (30 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1393/1/10 | انتشار: 1393/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


یادگیری "پدیدار شونده" در برابر یادگیری "بازتولید شده "با رویکرد نشانه شناسی نوین. 1. 1393; 1 (51) :37-66

URL: http://isoedmag.ir/article-1-108-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 51 - ( 4-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645