[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) ::
جلد 2 شماره 69 صفحات 124-105 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی نقش مربیان تربیتی بر پرورش هویت دینی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 98-99
محسن زارعی ، علی مرادی ، بهمن سعیدی پور
واحد اسلام آباد غرب
چکیده:   (374 مشاهده)
  هدف اصلی این مطالعه، بررسی نقش مربیان تربیتی بر پرورش هویت دینی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرمانشاه است. این مطالعه با رویکرد کمی و روش توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار پرسشنامه ساختار یافته انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش کل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه ناحیه 2 کرمانشاه است که از 380  نفر از آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای مطالعه انتخاب شدند. جهت تحلیل داده های پژوهش از روش های آماری مانند تحلیل عامل برای روایی سازه، آلفای کرونباخ برای پایایی ابزار سنجش، ضریب همبستگی پیرسون برای آزمون فرضیات، تحلیل واریانس برای آزمون مقایسه میانگین ها و رگرسیون چندمتغیره و تحلیل ممیزی برای سنجش مدل پژوهش استفاده شد. براساس یافته های پژوهش مقدار ضریب همبستگی بین متغیر نقش مربیان آموزشی و بعد اعتقادی دین برابر 42/0، بعد مناسکی دین برابر 79/0، بعد تجربی دین برابر 23/0 و بعد پیامدی دین 35/0 است. قابل ذکر است که رابطه این دو متغیر در کل برابر 35/0 می باشد. نتایج مربوط به تحلیل ممیزی نشان می دهد که نقش مربیان آموزشی مهمترین سازه متمایزکننده بین دو گروه جوانان دارای هویت دینی قوی و ضعیف می باشد. نتایج رگرسیون چندگانه نشان می دهد که متغیر وابسته مستقیماً تحت تًأثیر متغیرهای نقش مربیان آموزشی(273/0=Beta)، سن پاسخگویان (314/0=Beta)، سابقه خدمت مربیان آموزشی (254/0=Beta)، میزان تحصیلات مربیان آموزشی (183/0=Beta) و معدل ترم دانش آموز (155/0- =Beta)، میزان تحصیلات پدر(302/0=Beta) و وضعیت تاهل(182/0- =Beta) قرار گرفت و در مجموع این متغیرها توانستند مقدار(51/0=) از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند.
 
واژه‌های کلیدی: هویت دینی، مربیان آموزشی، دانش آموزان، تحصیلات، سابقه خدمت.
متن کامل [PDF 2533 kb]   (106 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روان‌شناسی تربیتی
دریافت: 1402/2/25 | پذیرش: 1401/8/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zarei M, Moradi A. Examine the Role of Treatment Teachers to Develop the Girl, High School Students’ Religious Identity in the Second Region in Kermanshah City in 1398-99. 3 2022; 2 (69) :105-124
URL: http://isoedmag.ir/article-1-243-fa.html

زارعی محسن، مرادی علی، سعیدی پور بهمن. بررسی نقش مربیان تربیتی بر پرورش هویت دینی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 98-99. 1. 1401; 2 (69) :105-124

URL: http://isoedmag.ir/article-1-243-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 69 - ( پاییز و زمستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4700