[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 63 - ( 4-1399 ) ::
جلد 1 شماره 63 صفحات 56-35 برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت مدرسه محوری وارائه الگوی مناسب
رمضان جهانیان
چکیده:   (262 مشاهده)
مدیریت مدرسه محوری که اشاره به فراهم شدن زمینه انتقال قدرت تصمیم گیری ازسطوح بالا به مدرسه دارد ، نیازمند پیش نیازها یی از جمله تقویت و توسعه فرهنگ مشارکت ، اصل قوانین و مقررات آموزش وپرورش درراستای تمرکز زدایی، آگاه نمودن عوامل انسانی از مزایای نظام مدیریت مدرسه محوری، و... می باشد. در بررسی های مدل های مختلف مدیریت مدرسه محوری درتحقیق حاضر چهار مدل، مدل کنترل اداری، مدل کنترل حرفه ای، مدل کنترل اجتماعی ومدل کنترل متعاول را، می توان نام برد.الگوی مفهومی مدیریت مدرسه محوری که دراین تحقیق ارائه شده است دارای سه نظام تصمیم گیری،کنترل ونظارت وارزیابی عملکردوپاداش میباشد که به کمک شش تئوری مدیریت می توان زمینه استقرار آن را درآموزش و پرورش فراهم نمود . وآن  نظریه فرا شناخت ، نظریه مدیریت مشارکتی، نظریه آموزش مجازی، نظریه سازمان یادگیرنده، نظریه مدیریت کیفیت جامع ونظریه توانمند سازی
واژه‌های کلیدی: مدرسه، مدیریت مدرسه، مدیریت مدرسه محوری، تفویض اختیار، تصمیم گیری، مدرسه محوری مدیریت
متن کامل [PDF 321 kb]   (402 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1399/1/10 | انتشار: 1399/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


جهانیان رمضان. مدیریت مدرسه محوری وارائه الگوی مناسب. 1. 1399; 1 (63) :35-56

URL: http://isoedmag.ir/article-1-44-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 63 - ( 4-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710