[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 52 - ( 10-1393 ) ::
جلد 2 شماره 52 صفحات 70-53 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی کارکردهای پنهان تنوع و چندگونگی مدارس(باتوجه به اهداف مصوب)
امیر نوری زاده، بهروز نظری
چکیده:   (299 مشاهده)
هدف اصلی مقاله حاضر بررسی کارکرد های پنهان آموزشی – تربیتی تنوع و چند گانگی مدارس می باشد. این پژوهش از نوع توصیفی، و با روش برگزاری  جلسات کانونی به انجام رسید. جامعه آماری، شامل دانش آموزان دختر و پسر، والدین، مدیران مدارس عادی دولتی، غیر دولتی، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی، هیات امنایی، شاهد، ایثارگران، راه دور، بزرگسالان، مدارس وابسته و مدارس استثنایی در کلیه مدارس متوسطه شهر تهران است. براساس تحلیل کیفی از مصاحبه­های انجام شده و در چارچوب شش ساحت سند تحول، 18 کارکرد پنهان آموزشی- تربیتی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. از جمله نتایج پژوهش می توان به موارد ذیل اشاره نمود: کارکردهای: انتظار پاداش بدون تلاش، نتیجه گرایی، وجود انگیزه تحصیلی، وجود فضای رقابتی، عدالت آموزشی جزء کارکرد های پنهان تنوع مدارس در بخش آموزشی بودند. و کارکرد های توجه به آراستگی ظاهری و فردی، التزام به ارزش­های نظام، تکریم معلمان، وجود احساس غرور کاذب، وجود احساس خود کم بینی، وجود احساس تفاوت طبقاتی،فرار مغزها، سطحی سازی ارزش های دینی،وجود علاقه به نماز و شعایر دینی، گرایش به فعالیت های اجتماعی ،ایجاد احساس شکست تحصیلی جزء کارکرد های پنهان تنوع مدارس در بخش تربیتی بودند. و تعالی کیفیت فعالیت های آموزشی و تربیتی جزء کارکرد مشترک آموزشی- تربیتی می باشد. 
واژه‌های کلیدی: تنوع و چندگونگی مدارس#کارکرد پنهان#کارکرد تربیتی#اهداف مصوب#
متن کامل [PDF 336 kb]   (208 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1393/1/10 | انتشار: 1393/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


نوری زاده امیر، نظری بهروز. بررسی کارکردهای پنهان تنوع و چندگونگی مدارس(باتوجه به اهداف مصوب). 1. 1393; 2 (52) :53-70

URL: http://isoedmag.ir/article-1-102-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 52 - ( 10-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4712