هدف: در این مقاله به الگوهای اخلاقی و مهارتی لازم برای یک معلم با تأکید بر آموزش رشتههای ریاضی و آمار اشاره میشود.
روش پژوهش: ، رویکردهای نوین آموزش ریاضی و آمار تشریح میشوند و مفهوم سازندهگرایی به عنوان نگرشی نو در آموزش آمار و ریاضی معرفی خواهد شد.
یافتهها: در این مقاله، آسیبشناختی تدریس و یادگیری ریاضی و آمار مورد تحلیل قرار میگیرد و به ویژه عوامل بدفهمی شاگردان در این شاخهها معرفی میشود. در مورد وابستگی دانشجویان به جزوهها نیز مطالب ارزندهای ارائه میشود. در این میان به برخی مشکلات کتابهای درسی در مقطع متوسطه دوم و مشکلاتی که دانشجویان با دروس ریاضی و آمار مواجه هستند اشاره میشود. همچنین به برخی چالشهای آموزش مجازی به صورت خلاصه اشاره خواهد شد. در پایان چند ناهنجاری آموزشی که توسط یک معلم به وجود میآید شرح داده میشود.
نتیجهگیری: تقویت مهارتهای آموزش نقش اساسی در پیشرفت علمی آموزشگاهها دارد. آشنایی با این مهارتهای برای مدرسین لازم است.
Shams M. Challenges of educational system and the role of educations in statistics and mathematics. 3 2024; 2 (73) URL: http://isoedmag.ir/article-1-443-fa.html
شمس مهدی. چالشهای نظامهای آموزشی و نقش تعلیم و تربیت در رشته آمار و ریاضی. 1. 1403; 2 (73)