[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 49 - ( 4-1392 ) ::
جلد 2 شماره 49 صفحات 49-31 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیرآموزش مهارتهای تعلیم وتربیت بربهبودعملکرد شغلی معلمان قراردادی مدارس ابتدائی غیردولتی استان البرز
چکیده:   (247 مشاهده)
معلم به عنوان یکی از پررنگ‌ترین مولفه‌های برنامه‌های درسی است که می‌تواند  الگوی عملی دانش‌آموزان در شور و شوق یادگیری واقع شود و به شرط موفقیت کامل راهی به سوی تربیت دانشمندان و آن گاه احتمالا تولید علم باشد .
هدف:هدف این پژوهش بررسی تاثیرآموزش مهارتهای تعلیم وتربیت بربهبودعملکرد معلمان قراردادی مدارس ابتدائی غیردولتی استان البرزبود. 
روش: روش پژوهش حاضر ،شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود .جامعه آماری کلیه معلمان قراردادی مدارس ابتدائی غیردولتی استان البرزدرسال 92-91به تعداد1097نفر بود. که تعداد 50 معلم به شیوه تصادفی سیستماتیک انتخاب و به طورتصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل ( هر گروه 25 نفر ) قرار گرفتند.ابزار جمع آوری اطلاعات ، پرسشنامه عملکرد شغلی بهرمن و پیرریولت(1984)بود 
یافته ها:نتایج بدست آمده نشان دادکه، آموزش مهارتهای تعلیم وتربیت درابعاد، الگوهای برنامه ریزی و تدوین طرح درس ، الگوهای یاددهی و یادگیری ، ارزشیابی و اندازه‌گیری پیشرفت تحصیلی ، روانشناسی یادگیری و آموزش ، فلسفه تعلیم و تربیت ، آشنایی با آئین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی ، کاربرد فنآوری اطلاعات در تعلیم و تربیت ، انگیزش و یاددهی اثربخش ، آشنایی با روانشناسی تحول و مدیریت کلاس درس بربهبودعملکرد معلمان قراردادی مدارس ابتدائی غیردولتی استان البرز موثراست.
نتیجه گیری: در عصر دانایی باید به جستجوی عوامل ایجاد و ترویج دانایی پرداخت زیرا دانایی به تنهایی کارساز نیست بلکه هر عنصر دانایی باید با عنصر دیگری به نام توانایی یامهارت‌ همساز شود تا ترویج حقیقی و راستین دانایی شکل گیرد.بنابراین آموزش مهارتهای تعلیم وتربیت درابعادمختلف دربهبودعملکردمعلمان بسیارموثربوده وموجب افزایش توانایی معلمان درزمینه های مختلف می گردد.
واژه‌های کلیدی: آموزش#مهارتهای تعلیم وتربیت#عملکرد#معلمان#مدارس ابتدائی#
متن کامل [PDF 489 kb]   (118 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1392/1/10 | انتشار: 1392/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


تاثیرآموزش مهارتهای تعلیم وتربیت بربهبودعملکرد شغلی معلمان قراردادی مدارس ابتدائی غیردولتی استان البرز. 1. 1392; 2 (49) :31-49

URL: http://isoedmag.ir/article-1-118-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 49 - ( 4-1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710