بررسی ویژگی های معلم کارآمد ازدیدگاه دانش آموزان پسر و دختر پایه سوم راهنمایی و اولیاءآنان در شهر دامغان
|
|
|
|
چکیده: (276 مشاهده) |
هدف پژوهش حاضرآگاهی ازنظرات وانتظارات دانش آموزان پایه سوم راهنمائی و اولیای آنان درباره ویژگی های شخصیتی و صلاحیت های حرفه ای معلم کارآمدمی باشد.این تحقیق قصدداردبه بررسی و مقایسه دیدگاه های دانش آموزان پسر ودختر وهمچنین اولیاء و دانش آموزان پایه سوم راهنمایی،درباره ویژگی های معلم کارآمد بپردازد.
جامعه آماری،کلیهدانشآموزانپسرودخترپایهسومراهنمایی دولتی شهردامغان درسال تحصیلی88-87 واولیاء آنها،که تعداد دانش آموزان دختر و پسر، مجموعاً1070نفر و تعد اداولیاء هم1070نفرهستند. نمونه آماری، تعداد 214نفرازدانش آموزان پسر ودخترسوم راهنمایی(105نفر پسرو109نفردختر)شهردامغان به همراه214نفر،اولیاءآنان هستندکه این نمونه گیری باروش تصادفی چندمرحله ای انجام گرفت.ابزارمورداستفاده دراین تحقیق،پرسشنامه ازنوع مقیاس لیکرت می باشد و برای تجزیه وتحلیل اطلاعات بدست آمده از پرسشنامه ، از بین روش های آمارتوصیفی از فراوانی ودرصدفراوانی واز بین روش های آماراستنباطی ازآزمون مجذورکای استفاده گردید و نظرات دانش آموزان و اولیاء د ر ابعاد ویژگی های شخصیتی و صلاحیت های حرفه ای معلم مورد بررسی قرار گرفت. |
|
واژههای کلیدی: ویژگی های شخصیتی#صلاحیت های حرفه ای#معلم کارآمد#مقیاس لیکرت# |
|
متن کامل [PDF 489 kb]
(374 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1397/1/10 | انتشار: 1397/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|