مقایسه سبک های تفکر و هیجان طلبی در دانشجویان رشته های ریاضی و هنر
|
|
|
|
چکیده: (246 مشاهده) |
پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های تفکرو هیجان طلبی در دانشجویان کارشناسی رشته های هنر و ریاضی انجام شده است . جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانشجویان مرد رشته هنر و ریاضی ، دانشکده هنر و معماری و تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است که در نیمسال دوم تحصیلی 88-87 به تحصیل اشتغال داشتند. نمونۀ پژوهش با 266 نفر از دانشجویان مرد ریاضی و هنر انجام گرفت که به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی انتخاب شدند . برای سنجش سبک های تفکردانشجویان از پرسشنامه سبک های تفکراسترنبرگ و نیز برای اندازه گیری هیجان طلبی از آزمون هیجان طلبی آرنت استفاده شد که هر دو آزمون فوق برای دانشجویان در دانشگاههایشان اجرا گردید . پس از جمع آوری داده ها ، فرضیه های تحقیق از طریق آزمون آماری میانگین دو گروه مستقل در سطح اطمینان 95 درصد تحلیل شدند و نتایج زیر را در مردان به دست دادند : سبک های تفکرقانون گذار ، اجرایی ، قضاوتگر ، فرد سالار ، پایورسالار ، جرگه سالار ، کلی نگر ، جزئی نگر ، درون نگر ، ناسالار، بیرون نگر و آزاد اندیش دانشجویان رشته ریاضی و رشته هنر در یک سطح بوده و تفاوتی با یکدیگر ندارد و سبک تفکر محافظه کار دانشجویان رشته ریاضی بیشتر از دانشجویان رشته هنر است . همچنین با 99 درصد اطمینان هیجان طلبی دانشجویان هنر بیشتر از دانشجویان ریاضی است . |
|
واژههای کلیدی: سبک های تفکر#هیجان طلبی#دانشجویان ریاضی و هنر#مردان# |
|
متن کامل [PDF 304 kb]
(99 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1398/1/10 | انتشار: 1398/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|