[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 53 - ( 4-1394 ) ::
جلد 1 شماره 53 صفحات 136-105 برگشت به فهرست نسخه ها
Teaching Reading Strategies in EFL Reading Classrooms: A Classroom -Centered Research
جهانبخش نیکوپور، محمد امینی فارسانی
چکیده:   (260 مشاهده)
Reading skill is considered as a process that involves the activation of relevant knowledge and language skills to get information across from one individual to another. Thus, reading requires active mental processing for communication. Teaching reading strategies assists learners to acquire, store, and retrieve new information. Readers can improve reading comprehension and rate, and monitor their own improvement in reading comprehension (Chamot, 2004). The current study which was a classroom-based, true-experimental design focused on the effectiveness of teaching reading strategies explicitly on the improvement of reading skill of EFL adult students at intermediate level in Iran. The sample of participants randomly selected was a total number of 132 students at different English language institutes in Tehran. The researchers worked on instructing a number of subcategories of cognitive, metacognitive, and social strategies in the experimental group, while a comparison group did not receive any explicit strategy instruction. Results revealed that reading strategies did indeed affect students` performance. That is, teaching students to become more strategic when they read increases their understanding of important information, improves their fluency, enhances learner autonomy, and makes
متن کامل [PDF 386 kb]   (495 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1394/1/10 | انتشار: 1394/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Teaching Reading Strategies in EFL Reading Classrooms: A Classroom -Centered Research. 3 2015; 1 (53) :105-136
URL: http://isoedmag.ir/article-1-98-fa.html

نیکوپور جهانبخش، امینی فارسانی محمد. Teaching Reading Strategies in EFL Reading Classrooms: A Classroom -Centered Research. 1. 1394; 1 (53) :105-136

URL: http://isoedmag.ir/article-1-98-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 53 - ( 4-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710