بیماری همه گیر کرونا و پیامدهای آن باعث ایجاد اضطراب در اقشار مختلف جامعه شده است. به ویژه، گذار مجدد از آموزش آنلاین به آموزشهای حضوری و آسیبهای ناشی از این فرآیند، روند آموزش برخی دانش آموزان را با مشکل مواجه کرده است. بنابراین شناسایی نگرانیهای دانش آموزان و درک پیشبینیهای اضطراب در طول بازگشایی مراکز آموزشی به ما امکان میدهد تا به علل اصلی اضطراب پس از دورهی همه گیری کرونا و بازگشاییهای مجدد مراکز آموزشی بپردازیم.
این تحقیق یک پژوهش کیفی از نوع تحلیل محتوا است و جامعهی آماری آن، دانش آموزان مقطع متوسطه دوره دوم شهر تهران طی بازگشاییهای مجدد مدارس بعد از حدود دو سال آموزش انلاین در اواخر سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و پس از همه گیری کرونا بوده که با روش نمونه گیری هدفمند ۴۰ شرکت کننده، ۲۰ شرکت کننده دختر و ۲۰ شرکت کننده که دارای ملاک پژوهش بودند انتخاب شده و پس از مصاحبه با شرکت کنندهها و رسیدن به نقطه ی اشباع نظری، نتایج حاصل از تحلیل مصاحبه ها، حاکی از دو درون مایهی اصلی، ساختار اجتماعی و نهاد خانواده و فرد بوده است.
Moradi Z. Evaluation of Predictors of Anxiety in 'Secondary School' Students in Tehran, after the Reopening of Schools during the Covid 19 Epidemic Period. 3 2022; 1 (68) :47-63 URL: http://isoedmag.ir/article-1-222-fa.html
مرادی زینب. بررسی عوامل پیش بین اضطراب در دانش آموزان دوره دوم متوسطهی شهر تهران درطول بازگشایی مجدد مدارس در دوران همهگیری بیماری کووید-۱۹. 1. 1401; 1 (68) :47-63