[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 59 - ( 1-1397 ) ::
جلد 1 شماره 59 صفحات 117-105 برگشت به فهرست نسخه ها
رابطه های زنانه- مردانه و ملاحظات روش شناختی(درجستجوی استعاره های خلاقانه: زنانه غیر تهاجمی ،جاندار و جانبخش)
چکیده:   (337 مشاهده)
این مقاله به رابطه روش شناختی بین طراحی مسئله و روش شناسی می پردازد. مؤلفه‌های عقلانیت محاسباتی «تصرف سلطه‌جویانه» بر محیط  بر اساس ادراک محیط با گفتمان تهاجمی، یعنی علم محور قدرت خام و ناپخته است.رویکرد های مکانیستیِ ومردانه ، اخلاق وآداب سحرشدگانِ" انضباط مکانیستی ازجمله اکتفا به فناوری وبوروکراسی اند که با روش شناسی یکسویه، نتوانستند طرح  و گزینه بدیل  تر و تازه و با طراوت دهند.گزینه بدیل هنر و استعاره بارور است که فهم کنشگر را با پیچیدگی اقتضائات زندگی و از راه اعتلای شورِ وجودی اش مواجه می سازد و برای تعین شکوفایی جامعه پذیری وارزیابی فردی راهی به سوی برقراری رابطه سازنده نظم هماهنگی با تنوع سبک های زندگی خلاقانه می گشاید. الگوهای زبان برشناخت اجتماعی،  یادگیری احساس تفکر و قضاوت بینا فردی و جمعی و اجتماعی هم دلالت دارند که با محتوا و روش ها و فرایند فرهنگ ، فلسفه اجتماعی و "سرمایه اجتماعی" مرتبط تلقی می شوند. مطلق کردن "شناخت اجتماعی " ، و منحصر کردن آن به هرگونه یا ژانر یا سبک خاص و یک سویه نگر-مثلا تفسیرجنسیتی افراطی (مردانه ، تکنوکراتیک،دیوانسالارانه یا جنسیتی) چندان سودمند نیست. دریک جمع بندی ساده: سوادهنری ،سوادعاطفی هم نیازی عاطفی و هم خواسته  و پیش نیاز ارتقای اپیستمیک / شناختی است .
واژه‌های کلیدی: استعاره#کنش پیچیدگی#ر فتار زنانه مردانه#رفتار تهاجمی#
متن کامل [PDF 411 kb]   (146 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1397/1/10 | انتشار: 1397/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


رابطه های زنانه- مردانه و ملاحظات روش شناختی(درجستجوی استعاره های خلاقانه: زنانه غیر تهاجمی ،جاندار و جانبخش). 1. 1397; 1 (59) :105-117

URL: http://isoedmag.ir/article-1-69-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 59 - ( 1-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714