[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) ::
جلد 2 شماره 27 صفحات 35-5 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور
چکیده:   (163 مشاهده)
در پژوهش حاضرتبیین مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور درسه محور؛ مبانی معرفت شناختی نسل اول،دوم و سوم مورد توجه قرار گرفته است. روش انجام پژوهش تحلیل اسنادی بوده است. به منظور گردآوری داده های لازم جهت پاسخگویی به سؤال های پژوهش کلیه اسناد و مدارک موجود و مرتبط با موضوع با استفاده از فرم گردآوری داده ها جمع آوری و با شیوه کیفی  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته‌است.
 عمده‌ترین یافته های پژوهش عبارتند از: 1-رویکرد و مبانی معرفت شناختی نسل اول (1900- 1950)عبارتند از: رویکرد اثبات گرایی با اعتقاد به قوانین کلی یادگیری، روش های جمعی وتأکید براصول کارایی در طراحی راهبردهای آموزشی و... 2 - نسل دوم ( 1960-1980): رویکرد تعبیری یا تفسیری و باورهای معرفت شناختی از قبیل؛ روشن ساختن زبان کاربردی در موقعیت های آموزشی با ابهام زدایی از اصطلاحات تخصصی،توجه به عوامل مهم (تاریخی ،محیطی وشخصی ) دررمز گذاری و رمزگشایی و... 3 - نسل سوم( از 1990 تاکنون): رویکرد معرفت شناسی انتقادی و باورهای ایجاد «فضاهای دموکراتیک» در مدارس،تأکید و ترغیب گوناگونی فرهنگی، بی طرفی نهادهای آموزشی. 
واژه‌های کلیدی: معرفت شناسی#آموزش باز#آموزش از راه دور#رویکرد#اثباتگرایی، تفسیری#انتقادی#آموزش مجازی#
متن کامل [PDF 912 kb]   (30 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1391/1/10 | انتشار: 1391/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


تبیین مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور. 1. 1391; 2 (27) :5-35

URL: http://isoedmag.ir/article-1-122-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 27 - ( 1-1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645