تبیین مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور
|
|
|
|
چکیده: (163 مشاهده) |
در پژوهش حاضرتبیین مبانی معرفت شناختی نظام آموزش از راه دور درسه محور؛ مبانی معرفت شناختی نسل اول،دوم و سوم مورد توجه قرار گرفته است. روش انجام پژوهش تحلیل اسنادی بوده است. به منظور گردآوری داده های لازم جهت پاسخگویی به سؤال های پژوهش کلیه اسناد و مدارک موجود و مرتبط با موضوع با استفاده از فرم گردآوری داده ها جمع آوری و با شیوه کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتهاست.
عمدهترین یافته های پژوهش عبارتند از: 1-رویکرد و مبانی معرفت شناختی نسل اول (1900- 1950)عبارتند از: رویکرد اثبات گرایی با اعتقاد به قوانین کلی یادگیری، روش های جمعی وتأکید براصول کارایی در طراحی راهبردهای آموزشی و... 2 - نسل دوم ( 1960-1980): رویکرد تعبیری یا تفسیری و باورهای معرفت شناختی از قبیل؛ روشن ساختن زبان کاربردی در موقعیت های آموزشی با ابهام زدایی از اصطلاحات تخصصی،توجه به عوامل مهم (تاریخی ،محیطی وشخصی ) دررمز گذاری و رمزگشایی و... 3 - نسل سوم( از 1990 تاکنون): رویکرد معرفت شناسی انتقادی و باورهای ایجاد «فضاهای دموکراتیک» در مدارس،تأکید و ترغیب گوناگونی فرهنگی، بی طرفی نهادهای آموزشی. |
|
واژههای کلیدی: معرفت شناسی#آموزش باز#آموزش از راه دور#رویکرد#اثباتگرایی، تفسیری#انتقادی#آموزش مجازی# |
|
متن کامل [PDF 912 kb]
(30 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1391/1/10 | انتشار: 1391/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|