[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 25 - ( 1-1390 ) ::
جلد 2 شماره 25 صفحات 81-69 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل عامل و همسانی درونی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران
چکیده:   (182 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی­های روان­سنجی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان (CASES) (اون و فرانمن، 1988) اجرا شد. 320 دانشجو دانشگاه تربیت معلم تهران (188 زن، 132 مرد) که با روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای انتخاب شده بودند به پرسشنامه­های خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان اون و فرانمن (1988) و فشارزاهای دانشجویی پولادی ری شهری (1374) پاسخ دادند. در این پژوهش، به منظور بررسی ساختار عاملی (روایی سازه)، روایی واگرا و پایایی پرسشنامه مزبور از تحلیل عامل اکتشافی و تاییدی، ضریب همبستگی گشتاوری پیرسون و ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی، نشان داد که  سوال های پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان بر حول یک عامل قرار دارند. ضریب هبستگی خودکارآمدی تحصیلی و فشارزاهای دانشجویی، 74/0- بود (001/0 p<). نتایج تحلیل عامل تاییدی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان نشان­دهنده برازش قابل قبول الگوی اندازه­گیری با داده­ها است. همچنین ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه مزبور 9121/0 بود.  بنا بر نتایج به دست آمده، پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان (CASES) (اون و فرانمن، 1988) از پایایی و روایی مناسبی برخوردار است و برای سنجش خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان ایرانی مناسب است.
واژه‌های کلیدی: روایی سازه#روایی واگرا#پایایی#خودکارآمدی تحصیلی#تحلیل عامل اکتشافی#تحلیلی عامل تاییدی#
متن کامل [PDF 360 kb]   (36 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Factor Analysis and Internal Consistency of the Students' Academic Self-efficacy Questionnaire. 3 2011; 2 (25) :69-81
URL: http://isoedmag.ir/article-1-138-fa.html

تحلیل عامل و همسانی درونی پرسشنامه خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دانشگاه تربیت معلم تهران. 1. 1390; 2 (25) :69-81

URL: http://isoedmag.ir/article-1-138-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 25 - ( 1-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645