شیوع کووید-19 منجر به تعطیلی مدارس شد که چهره آموزش را تغییر دادو دانش آموزان چالشهای متعددی در یادگیری آنلاین مواجه شدند. هدف از پژوهش حاضر، شناسایی چالشهای شبکه آموزش دانشآموزی از دیدگاه والدین دانشآموزان دوره متوسطه اول شهر میر جاوه بود. این پژوهش بر اساس هدف، در ذیل پژوهش کاربردی است که به روش کیفی از نوع پدیدارشناسی انجامشده است. شرکتکنندگان این پژوهش شامل کلیه والدین مدارس پسرانه دوره متوسطه اول شهر میر جاوه در استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 1401-1402 بود که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند 34 نفر بهعنوان شرکتکننده انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها در این پژوهش از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد و فرایند انجام مصاحبهها تا قاعده اشباع نظری ادامه پیدا کرد. روایی ابزار اندازهگیری با استفاده از روش توافق کدگذاران مورد تأیید واقع شد و برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار MAXQDA13استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که چالشهای شبکه آموزش دانشآموزی (شاد) در دوران همهگیری کووید-19 را میتوان در قالب 6 کد انتخابی (چالش مدیریتی، روانی- جسمانی، فناوری، اقتصادی- اجتماعی، آموزشی و یادگیری)، 16 کد محوری و 36 کدباز طبقهبندی کرد. همچنین؛ یافتههای پژوهش حاکی از آن است که بر اساس دیدگاه والدین سیستم یادگیری آنلاین و محتوای آنلاین از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و از این بستر فراهمشده استفاده مطلوبی نشده است.
barati H, Hossein ShokohiFard H, Riginejad Shurki K. Identifying the Challenges of the Student Education Network from the Perspective of Parents: A Phenomenological Study. 3 2022; 2 (69) :5-17 URL: http://isoedmag.ir/article-1-254-fa.html
براتی هادی، شکوهی فرد حسین، ریگی نژاد شورکی کریم. شناسایی چالشهای شبکه آموزش دانشآموزی از دیدگاه والدین : مطالعه پدیدارشناسی. 1. 1401; 2 (69) :5-17