چکیده هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1401-1400، انجام شد . روششناسی: روش این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمعآوری دادهها، جزء پژوهشهای شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون- پسآزمون هست. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1401-1400 بودند که از میان آنها تعداد 40 نفر با روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند.ابزار جمعآوری دادههای پژوهش پرسشنامههای خودتنظیمی یادگیری علوم تجربی بود. برای تحلیل دادههای پژوهش از نرمافزار آماری SPSS استفاده شد. یافتهها: یافتهها نشان از اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری علوم تجربی بر دانش آموزان است نتایج: نتایج نشان داد، بینمیزانخودتنظیمی یادگیری درس علوم دانشآموزانی کهبه روشآزمایشآموزشدیدهاندبادانشآموزانیکهبهروشکنترلآموزشدیدهاندتفاوتمعناداریوجوددارد.
KORANI H, SAEIDIPOUR B, SOLIEMANI F. investigate the effectiveness of the reverse class approach on self-regulation of learning of experimental science course. 3 2022; 2 (69) :55-67 URL: http://isoedmag.ir/article-1-247-fa.html
کرانی حدیث، سعیدی پور بهمن، سلیمانی فرشاد. بررسی اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری درس علوم تجربی. 1. 1401; 2 (69) :55-67