[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 69 - ( پیاپی 69- پاییز و زمستان-1401 1401 ) ::
جلد 2 شماره 69 صفحات 67-55 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری درس علوم تجربی
حدیث کرانی ، بهمن سعیدی پور ، فرشاد سلیمانی
دانشگاه پیام نور
چکیده:   (166 مشاهده)
چکیده
  هدف: این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری علوم تجربی دانش آموزان دختر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1401-1400، انجام شد .
روش‌شناسی: روش این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جمع‌آوری داده‌ها، جزء پژوهش‌های شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون هست. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه پنجم دوره ابتدایی شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 1401-1400 بودند که از میان آن‌ها تعداد 40 نفر با روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌های پژوهش پرسشنامه‌های خودتنظیمی یادگیری علوم تجربی بود. برای تحلیل داده‌های پژوهش از نرم‌افزار آماری SPSS استفاده شد. 
یافته‌ها: یافته‌ها نشان از اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری علوم تجربی بر دانش آموزان است
نتایج: نتایج نشان داد، بین میزان خودتنظیمی یادگیری درس علوم دانش‌آموزانی که به روش آزمایش آموزش‌دیده‌اند با دانش‌آموزانی که به روش کنترل آموزش دیده‌اند تفاوت معناداری وجود دارد. 
 
واژه‌های کلیدی: رویکرد کلاس معکوس، خودتنظیمی یادگیری، درس علوم تجربی
متن کامل [PDF 2350 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: برنامه ریزی درسی
دریافت: 1402/3/8 | پذیرش: 1401/8/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

KORANI H, SAEIDIPOUR B, SOLIEMANI F. investigate the effectiveness of the reverse class approach on self-regulation of learning of experimental science course. 3 2022; 2 (69) :55-67
URL: http://isoedmag.ir/article-1-247-fa.html

کرانی حدیث، سعیدی پور بهمن، سلیمانی فرشاد. بررسی اثربخشی رویکرد کلاس معکوس بر خودتنظیمی یادگیری درس علوم تجربی. 1. 1401; 2 (69) :55-67

URL: http://isoedmag.ir/article-1-247-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 69 - ( پیاپی 69- پاییز و زمستان-1401 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645