[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 24 - ( 1-1389 ) ::
جلد 2 شماره 24 صفحات 26-5 برگشت به فهرست نسخه ها
روایی خرده مقیاس های آزمون ریاضی تیمز2007 دانش‌آموزان ایرانی پایه چهارم برای پیش‌بینی نمرات‌آزمون کلاسی ریاضی سال های تحصیلی 1385تا 1389: مطالعه طولی
چکیده:   (325 مشاهده)
این مطالعه درصدد بوده که روایی حیطه‌ های محتوایی و شناختی آزمون ریاضی تیمز 2007 را به منظور پیش‌بینی عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان شرکت‌کننده در سال های بعد بررسی نماید. برای بررسی روایی پیش‌بینی اطلاعات متغیر ملاک در چهار مقطع زمانی 20روز، یک‌سال، دو ‌سال و سه سال بعد از اجرای مطالعه تیمز 2007جمع‌آوری شد. در این پژوهش از روش نمونه‌گیری در دسترس استفاده شده است؛ تمام 395 دانش ‌آموز شهر تهران که در مطالعه تیمز2007 شرکت نمودند، نمونه این مطالعه را تشکیل می‌دهند. در این مطالعه نمرات حیطه‌های محتوایی(اعداد، اشکال هندسی و نمایش داده‌ها)و حیطه شناختی (دانش،کاربردو استدلال) آزمون ریاضیات مطالعه تیمز2007 به عنوان متغیر پیش‌بین انتخاب شدند؛ نمرات‌ پیشرفت‌‌‌تحصیلی همان دانش آموزان در آزمون ‌کلاسی ریاضی‌ دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مطالعه تیمز2007 در پایه چهارم، پنجم، اول راهنمایی و دوم راهنمایی سال‌های تحصیلی1385 تا 1389 نیز به عنوان متغیر ملاک انتخاب شده است. نتایج این مطالعه نشان دادکه حیطه‌های محتوایی و شناختی آزمون ریاضی تیمز2007 از روایی مناسبی برای پیش‌بینی نمرات آزمون کلاسی ریاضی پایه چهارم، پنجم، اول راهنمایی و دوم راهنمایی برخوردار است.
واژه‌های کلیدی: روایی پیش‌بینی#تیمز2007#حیطه محتوایی#حیطه شناختی#پایه چهارم#
متن کامل [PDF 551 kb]   (162 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1389/1/10 | انتشار: 1389/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Validity of the Fourth grade Iranian Student TIMSS2007 Mathematics Sub-scales in predicting Further scholastic performance at years 1385-1389: longitudinal study. 3 2010; 2 (24) :5-26
URL: http://isoedmag.ir/article-1-140-fa.html

روایی خرده مقیاس های آزمون ریاضی تیمز2007 دانش‌آموزان ایرانی پایه چهارم برای پیش‌بینی نمرات‌آزمون کلاسی ریاضی سال های تحصیلی 1385تا 1389: مطالعه طولی. 1. 1389; 2 (24) :5-26

URL: http://isoedmag.ir/article-1-140-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 24 - ( 1-1389 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710