[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 61 - ( 4-1398 ) ::
جلد 1 شماره 61 صفحات 90-71 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی (کمال گرایی خویشتن مدار، دیگر مدار ،جامعه مدار)با ترس از موفقیت و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان
چکیده:   (296 مشاهده)
-  میان ابعاد کمال گرایی خویشتن مدار و دیگر مدار با ترس از موفقیت رابطه معناداری وجود ندارد اما کمال گرایی جامعه مدار با ترس از موفقیت دارای رابطه مثبت و معنادارمی باشد.
2-  میان هر سه بعد کمال گرایی خویشتن مدار، دیگر مدار و جامعه مدار با انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. 
3- میان ترس از موفقیت با انگیزش پیشرفت تحصیلی رابطه معنادار ولی منفی وجود دارد. 
4- در دو بعد کمال گرایی خویشتن مدار و دیگر مدار میان دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد اما در کمال گرایی جامعه مدار میان آنها تفاوت وجود دارد بدین صورت که کمال گرایی جامعه مدار پسران بیشتر از دختران است.
 5- بین میزان ترس از موفقیت دانشجویان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود ندارد. 
واژه‌های کلیدی: کمال گرایی خویشتن مدار#کمال گرایی دیگر مدار#کمال گرایی جامعه مدار#ترس از موفقیت#انگیزش پیشرفت تحصیلی#
متن کامل [PDF 305 kb]   (321 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1398/1/10 | انتشار: 1398/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


بررسی رابطه بین ابعاد کمال گرایی (کمال گرایی خویشتن مدار، دیگر مدار ،جامعه مدار)با ترس از موفقیت و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان. 1. 1398; 1 (61) :71-90

URL: http://isoedmag.ir/article-1-56-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 61 - ( 4-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710