[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 68 - ( بهار و تابستان 1401 ) ::
جلد 1 شماره 68 صفحات 108-83 برگشت به فهرست نسخه ها
جایگاه "شهود" در آموزش کارآفرینی
رضا فریدزاده
دانشگاه علم و فرهنگ
چکیده:   (564 مشاهده)
شهود یکی از ویژگی‌های کارآفرینان و عاملی مهم در فرایندهای تصمیم گیری کارآفرینان است. در سالهای اخیر همزمان با توسعه کارآفرینی به عنوان یک علم میان رشته ای، شهود و ارائه تعاریف مختلف از آن، مورد توجه محقّقان و پژوهشگران این حوزه قرار نگرفته و تحقیقات فراوانی در این حوزه نوشته نشده است. این در حالی است که در رشته‌های دیگر علوم انسانی مخصوصا مدیریت ( که کارآفرینی با آن ارتباط نزدیکی دارد ) ، علوم پایه و حتی علوم پزشکی پیشینه و ادبیات نظری مناسبی در این باره وجود دارد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد در اندک پژوهش‌های صورت گرفته نیز، بنیان‌های نظری و معرفتی این مفهوم آنچنان که ضروری است ، مورد پژوهش قرار نگرفته و تحقیقات بسیار کمی در این حوزه صورت گرفته است. در این مقاله اولّا تعاریف وپژوهش های صورت گرفته درباره شهود مرور می شود و ثانیا به پژوهش‌های اندک صورت گرفته در کارآفرینی و نسبت آن با سایر علوم پرداخته می‌شود .
 
واژه‌های کلیدی: آموزش کارآفرینی، شهود، مدیریت
متن کامل [PDF 1874 kb]   (151 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مسائل آموزشی
دریافت: 1402/4/31 | پذیرش: 1401/2/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Faridzade R. The position of "intuition" in entrepreneurship education. 3 2022; 1 (68) :83-108
URL: http://isoedmag.ir/article-1-261-fa.html

فریدزاده رضا. جایگاه "شهود" در آموزش کارآفرینی. 1. 1401; 1 (68) :83-108

URL: http://isoedmag.ir/article-1-261-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 68 - ( بهار و تابستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710