برنامه درسی مجازی؛ ضرورتی برای آموزش در هزاره سوم
|
|
|
|
چکیده: (195 مشاهده) |
فنآوری اطلاعات و ارتباطات و حرکت از جوامع سنتی به جوامع اطلاعاتی، بسیاری از ابعاد نیازمندیهای بشری را تحت تأثیر قرار داده است. برنامه های درسی و آموزشی هم تابع تغییر و تحولات و هم تاثیر گذار بر آن بودهاند. با این فرض که بهرهگیری از آموزش مجازی با استفاده از روشهای جدید، موجبات کارایی و اثربخشی بیش از پیش نظامهای آموزشی را فراهم نماید، به نظر می رسد برنامه های آموزشی و درسی مجازی موثرمستلزم تجدید برنامه های درسی معمول است، در این مقاله سعی شده است با معرفی سیر تحول آموزشهای مجازی، ضرورت توجه به آموزشهای مجازی مورد بررسی قرار گرفته، به فنآوریهای مورد استفاده در آموزش مجازی اشارهای شده، ویژگیهای برنامه درسی مجازی بیان شده و در نهایت محاسن و محدودیتهای برنامه درسی مجازی ارائه گردد. |
|
واژههای کلیدی: آموزش مجازی#فنآوری اطلاعات و ارتباطات#برنامهدرسی مجازی#سیستم مدیریت برنامه درسی# |
|
متن کامل [PDF 423 kb]
(45 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|