[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 74 - ( بهار و تابستان 1404 ) ::
جلد 1 شماره 74 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی میزان تحقق اهداف اخلاقی در دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی بر اساس مصوّبات شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در پساکرونا
فاطمه زهرا پورمجلسی ، سولماز نورآبادی
دانشگاه شاهد
چکیده:   (97 مشاهده)
هدف این پژوهش ارزیابی میزان تحقق اهداف اخلاقی در دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی بر اساس مصوّبات شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در دوران بعد از کرونا از نگاه آموزگاران است. این تحقیق از نظر ماهیت، در زمره تحقیقات کمّی، از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش گردآوری داده‌ها پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل 399 آموزگاران موظف دوره دوم ابتدایی در مدارس منطقه 11 شهر تهران بودند که 221 آموزگار با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به ‌عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت بررسی اهداف اخلاقی نظام آموزشی، از روش کتابخانه‌ای و ابزار فرم فیش‌برداری؛ و برای بررسی وضعیت اخلاقی دانش‌آموزان از ابزار فرم پرسشنامه محقق­ساخته استفاده شد. طبق یافته‌های پژوهش، به اهداف اخلاقی در اسناد بالادستی گوناگون پرداخته شده و اهداف اخلاقی زیادی مصوّب شده است؛ اما نوع دسته‌بندی و نگرش به اهداف اخلاقی، در اسناد گوناگون متفاوت هستند. لذا همسوسازی و انجام اصلاحات در زمینه اهداف اخلاقی ضروری است. بعلاوه ارزیابی وضعیت اخلاقی دانش‌آموزان نشان داد میزان تحقق اهداف اخلاقی در حد متوسط به بالا بوده و دانش‌آموزان این دوره از وضعیت اخلاقی نسبتاً مطلوبی برخوردارند؛ اما میانگین تحقق اهداف اخلاقی تنها کمی از سطح متوسط، بالاتر بوده است و هنوز با تحقق کامل این اهداف، فاصله زیادی وجود دارد.
 
واژه‌های کلیدی: ارزیابی، اهداف اخلاقی، دوره ابتدایی، مصوّبات شورای‌عالی آموزش‌وپرورش، پساکرونا.
متن کامل [DOCX 18 kb]   (27 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه ریزی درسی
دریافت: 1403/6/30 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Pourmajlesi F, Nourabadi S. Evaluating the Level of Achievement of Moral Goals in Students of Upper Elementary Course Based on Approvals of Supreme Council of Education in Post-Corona. 3 2025; 1 (74)
URL: http://isoedmag.ir/article-1-405-fa.html

پورمجلسی فاطمه زهرا، نورآبادی سولماز. ارزیابی میزان تحقق اهداف اخلاقی در دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی بر اساس مصوّبات شورای‌عالی آموزش‌وپرورش در پساکرونا. 1. 1404; 1 (74)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-405-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 74 - ( بهار و تابستان 1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4714