[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 0، شماره 67 - ( 5-1401 ) ::
جلد 0 شماره 67 صفحات 125-109 برگشت به فهرست نسخه ها
Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes
چکیده:   (188 مشاهده)
Drawing on the literature on the appearance of different varieties of English in the globalized world, the present study reports the findings of a quantitative and qualitative research study with 76 native American and British, 88 Indian and Pakistani and 80 Iranian and Turkish learners as members of Inner, Outer and Expanding circles (Kachru, 1992) to explore their attitudes towards pronunciation issues and varieties of  English within the framework of English as an international language and  how they see themselves in relation to English in the global era. The findings demonstrate the Iranian learners’ norm-bound orientation was found to be the greatest among the three groups of learners. The findings also highlight the concept of “identity” which shows that expanding-circle learners like more to have a native-like identity. This article argues that together with valuing different varieties of English, it is important to acknowledge and promote ways to raise awareness of English learners towards global spread of English.
 
متن کامل [PDF 431 kb]   (34 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/5/7 | پذیرش: 1401/5/10 | انتشار: 1401/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Salimi E A, Monfared A, Safarzadeh M M. Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes. 3 2022; 0 (67) :109-125
URL: http://isoedmag.ir/article-1-207-fa.html

Learners’ Identity and Perception of Pronunciation Issues and varieties of English in Three Circles of World Englishes. 1. 1401; 0 (67) :109-125

URL: http://isoedmag.ir/article-1-207-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 0، شماره 67 - ( 5-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4639