[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 55 - ( 4-1395 ) ::
جلد 2 شماره 55 صفحات 70-67 برگشت به فهرست نسخه ها
A comparative study of the Ph.D curriculum in higher education in Iran with three universities in the United States
اکبر فرجی ارمکی
چکیده:   (106 مشاهده)
In Iran as a developing country, university administration or higher education administration is gaining popularity as a specialized Ph.D program. This program along with programs such as “planning the development of higher education”and “economy and financial management of higher education” was first initiated in one university, Shahid Beheshti University, in 2002. Thus, it is a very young course among Ph.D programs in Iran, and just during the short period after its establishment, the course has experienced some decrease in the number of the credits the students must pass before their comprehensive exam as a measure to improve the program effectiveness, but it seems still some problems persist. As a result, using Beredy’s comparative method and applying content analysis, the present work aims at comparing the curriculum for this program with those implemented in  University of Michigan, University of Nevada, Las Vegas and University of Texas at Austin in the United States and providing clues on the ways to improve the  program
متن کامل [PDF 197 kb]   (24 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/20 | پذیرش: 1395/4/10 | انتشار: 1395/4/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A comparative study of the Ph.D curriculum in higher education in Iran with three universities in the United States. 3 2016; 2 (55) :67-70
URL: http://isoedmag.ir/article-1-182-fa.html

فرجی ارمکی اکبر. A comparative study of the Ph.D curriculum in higher education in Iran with three universities in the United States. 1. 1395; 2 (55) :67-70

URL: http://isoedmag.ir/article-1-182-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 55 - ( 4-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645