رابطه بازی نمایشی با رشد پیش دبستانی
|
|
|
|
چکیده: (303 مشاهده) |
هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر بازی نمایشی بر رشد اخالقی نوآموزان پیش دبستانی شهر جهرم بود . در این پژوهش دو کالس دخترانه به تعداد 38 نفر به صورت در دسترس از یک مرکز انتخاب شدند. نوآموزان به دو دسته گروه گواه و آزمایش تقسیم شدند . گروه آزمایش به دو دسته آزمایش انجام )اجرای( بازی نمایشی و تماشای بازی نمایشی تقسیم شدند و از طرح پیش آزمون , پس آزمون همراه با گروه گواه استفاده شد . بازی نمایشی با متون متفاوت در 20 جلسه ی 15 دقیقه ای برای گروه آزمایش اجرا شد , ولی گروه گواه از این نوآموزش بهره مند نبودند . برای سنجش رشداخالقی نوآموزان,ازآزمون داستانی رشداخالقی کلبرگ استفاده شد . تجزیه و تحلیل اطالعات نشان داد که انجام بازی نمایشی , تأثیر معناداری بر رشد اخالقی نوآموزان گروه آزمایش )اجرا( نداشت )05/0>P )و تماشای بازی نمایشی تأثیر معناداری بر رشد اخالقی نوآموزان گروه آزمایش )تماشا( نداشت )05/0>P . )انجام بازی نمایشی و تماشای آن نیز تأثیر متفاوتی بر رشد اخالقی نوآموزان ندارد یعنی تأثیر متفاوتی بین اجرای بازی نمایشی و تماشای بازی نمایشی بر رشد اخالقی نوآموزان پیش دبستانی وجود ندارد . |
|
واژههای کلیدی: ﺑﺎزی ﻧﻤﺎیﺸﯽ#رﺷﺪ اﺧﻼﻗﯽ#ﻧﻮآﻣﻮز# ﭘﯿﺶ دﺑﺴﺘﺎﻧﯽ# |
|
متن کامل [PDF 1716 kb]
(178 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|