[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 54 - ( 1-1394 ) ::
جلد 2 شماره 54 صفحات 134-117 برگشت به فهرست نسخه ها
شناسایی مولفه­های تشکیل دهنده پیامد یادگیری دانشجویان (رویکردپژوهش آمیخته)
چکیده:   (255 مشاهده)
در حال حاضر هیچ توافق دقیقی در تعریف واژه «پیامد یادگیری» در سراسر جهان وجود ندارد. پیامدهای یادگیری تاکنون با عنوان¬های متفاوتی بکار رفته است. با اینکه پیامدهای یادگیری از یک مبنای نظری برخوردار است اما مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری در مطالعات مختلف، متفاوت در نظر گرفته شده است. هر مطالعه¬ای مولفه¬های متفاوت را برای پیامدهای یادگیری در نظر گرفته است. به همین منظور نویسندگان مقاله حاضر درصدد تعیین مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری برای دوره کارشناسی است. این مطالعه از نوع آمیخته است. بخش کیفی اکتشافی پژوهش محقق سعی کرده با مرور پیشینه پژوهشی سی سال اخیر مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری را استخراج کندو در مرحله دوم پژوهش کمی تاییدی نیز از قضاوت متخصصان و پژوهشگران حوزه پیامدهای یادگیری برای مفاهیم بدست آمده و مقوله¬بندی مفاهیم استفاده شده است. نتایج نشان داد که مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری را می توان در سه دسته شایستگی شناختی، عاطفی و مهارتی مقوله بندی نمود.
واژه‌های کلیدی: پیامدهای یادگیری#عملکرد تحصیلی#رضایت تحصیلی#رشد مهارت‌ها#
متن کامل [PDF 507 kb]   (82 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1394/1/10 | انتشار: 1394/1/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


شناسایی مولفه­های تشکیل دهنده پیامد یادگیری دانشجویان (رویکردپژوهش آمیخته). 1. 1394; 2 (54) :117-134

URL: http://isoedmag.ir/article-1-93-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 54 - ( 1-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710