شناسایی مولفههای تشکیل دهنده پیامد یادگیری دانشجویان (رویکردپژوهش آمیخته)
|
|
|
|
چکیده: (255 مشاهده) |
در حال حاضر هیچ توافق دقیقی در تعریف واژه «پیامد یادگیری» در سراسر جهان وجود ندارد. پیامدهای یادگیری تاکنون با عنوان¬های متفاوتی بکار رفته است. با اینکه پیامدهای یادگیری از یک مبنای نظری برخوردار است اما مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری در مطالعات مختلف، متفاوت در نظر گرفته شده است. هر مطالعه¬ای مولفه¬های متفاوت را برای پیامدهای یادگیری در نظر گرفته است. به همین منظور نویسندگان مقاله حاضر درصدد تعیین مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری برای دوره کارشناسی است. این مطالعه از نوع آمیخته است. بخش کیفی اکتشافی پژوهش محقق سعی کرده با مرور پیشینه پژوهشی سی سال اخیر مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری را استخراج کندو در مرحله دوم پژوهش کمی تاییدی نیز از قضاوت متخصصان و پژوهشگران حوزه پیامدهای یادگیری برای مفاهیم بدست آمده و مقوله¬بندی مفاهیم استفاده شده است. نتایج نشان داد که مولفه¬های تشکیل دهنده پیامدهای یادگیری را می توان در سه دسته شایستگی شناختی، عاطفی و مهارتی مقوله بندی نمود. |
|
واژههای کلیدی: پیامدهای یادگیری#عملکرد تحصیلی#رضایت تحصیلی#رشد مهارتها# |
|
متن کامل [PDF 507 kb]
(82 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1394/1/10 | انتشار: 1394/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|