[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 68 - ( بهار و تابستان 1401 ) ::
جلد 1 شماره 68 صفحات 46-25 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش معلمان در بهبود مهارت خواندن دانش آموزان دوره اول ابتدایی: مطالعه پدیدارشناسانه
علی حسینی خواه ، مسعود گرامی پور ، حسین قاسم پور مقدم ، اعظم حمیدی نصرآباد
گروه آموزشی برنامه ریزی درسی، دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (839 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، تعیین نقش معلمان در بهبود مهارت خواندن دانش آموزان دوره اول ابتدایی است. این مطالعه با رویکرد کیفی از نوع پدیدارشناسی و با استفاده از ابزار مصاحبه نیمه ساختارمند با تعداد 16 اطلاع رسان با روش نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری صورت گرفت و با استفاده از کدگذاری باز و محوری انجام شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار atlas. Ti منجر به شناسایی پنج مقوله اصلی به نام دانش تخصصی، ارتباطات و رضایت شغلی، آشنایی با عناصر برنامه درسی و پداگوژی، صلاحیت رفتاری، قدرت کاریزماتیک  و تفکر زیربنایی معلم گردید. نتایج نشان داد توجه به مقوله‌های استخراجی از نظر معلمان به منظور بهبود مهارت خواندن دانش آموزان دوره اول ابتدایی لازم و ضروری است.
 
واژه‌های کلیدی: نقش، بهبود، معلمان ابتدایی، دوره اول ابتدایی، مهارت خواندن، پدیدارشناسی
متن کامل [PDF 1722 kb]   (251 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روان‌شناسی تربیتی
دریافت: 1401/8/22 | پذیرش: 1401/2/10 | انتشار: 1402/9/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


حسینی خواه علی، گرامی پور مسعود، قاسم پور مقدم حسین، حمیدی نصرآباد اعظم. نقش معلمان در بهبود مهارت خواندن دانش آموزان دوره اول ابتدایی: مطالعه پدیدارشناسانه. 1. 1401; 1 (68) :25-46

URL: http://isoedmag.ir/article-1-215-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 68 - ( بهار و تابستان 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710