[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 72 - ( بهار و تابستان 1403 ) ::
جلد 1 شماره 72 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
تدوین مدل پیش بینی موفقیت شغلی معلمان مدارس بر اساس صلاحیت های حرفه ای و هوش هیجانی
محسن فرخی، افشین افضلی ، سیروس قنبری
چکیده:   (142 مشاهده)
معلمان متخصص پویا و با انگیزه و علاقه مند در تحقق اهداف آموزشی نقش بسزایی دارند معلمان زمانی می توانند از عهده رسالت سنگین خود برآیند که صلاحیت کامل شغلشان را داشته باشند. هدف این پژوهش تدوین مدل پیش بینی موفقیت شغلی معلمان مدارس بر اساس صلاحیت­های حرفه­ای و هوش هیجانی است. برای گرد آوری اطلاعات مورد نیاز این پژوهش نیز از دو روش کتابخانه­ای و میدانی استفاده شد. جهت گردآوری داده های مورد نیاز از پرسش نامه استاندارد صلاحیت­های حرفه­ای معلمان لورنس و همکاران (2004)، پرسشنامه هوش هیجانی شرینگ(1995)و پرسشنامه موفقیت شغلی ﻧﺒﯽ (2001) استفاده گردید.  
جامعه آماری در این پژوهش معلمان مدارس متوسطه دوم شهر کرمانشاه می باشد که به روش تصادفی خوشه ای از بین آنها 380 نفر انتخاب شدند. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش، از رگرسیون چندگانه  با استفاده از نرم افزار  spss استفاده شد. نتایج نشان می دهد ارتقا شرایط و عوامل سازمانی آموزش و پرورش در حوزه داشتن اهداف روشن، بالا رفتن سطح آموزش مستمر و مداوم نیروی کار با ایجاد انگیزش مناسب معلمان از طریق آموزشها ی ضمن خدمت جهت ارتقای هوش هیجانی و کسب صلاحیت­های حرفه­ای استاندارد می توانند در میزان موفقیت شغلی، معلمان مدارس متوسطه شهر کرمانشاه موثر واقع شود.
 
واژه‌های کلیدی: موفقیت شغلی، صلاحیتهای حرفه‌ای، هوش هیجانی، معلمان
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مسائل آموزشی
دریافت: 1403/1/6 | پذیرش: 1403/3/10 | انتشار: 1403/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Afzali A. Developing a model for predicting school teachers' career success based on professional qualifications and emotional intelligence. 3 2024; 1 (72)
URL: http://isoedmag.ir/article-1-341-fa.html

فرخی محسن، افضلی افشین، قنبری سیروس. تدوین مدل پیش بینی موفقیت شغلی معلمان مدارس بر اساس صلاحیت های حرفه ای و هوش هیجانی. 1. 1403; 1 (72)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-341-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 72 - ( بهار و تابستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660