[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 0، شماره 67 - ( 5-1401 ) ::
جلد 0 شماره 67 صفحات 107-93 برگشت به فهرست نسخه ها
The Effect of Picture and Word List Presentation of Vocabulary on Iranian students’ Vocabulary Learning
چکیده:   (349 مشاهده)
Vocabulary may be considered the most essential part of any language. It has a central role in the process of second/foreign language learning because it can facilitate communication in general and comprehension in particular. Hence, research on vocabulary learning is significant for teachers and students. This study investigated the impact of two different techniques of vocabulary presentation i.e., picture vs. word list on improving Iranian students’ vocabulary learning. There were twenty six preintermediate learners of English in this study. The treatment went for 10 weeks during which each group was instructed through one of the techniques mentioned above. The results, analyzed through Analysis of Covariance, revealed that there was a statistically significant difference between the two groups. The Picture group learners outperformed the Word list group learners. The results suggest that teaching vocabulary through picture technique is more conducive to vocabulary learning. The results will further be applied to curriculum design and materials development.
 
متن کامل [PDF 388 kb]   (102 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/5/7 | پذیرش: 1401/5/10 | انتشار: 1401/5/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nejati R, Samadi E. The Effect of Picture and Word List Presentation of Vocabulary on Iranian students’ Vocabulary Learning. 3 2022; 0 (67) :93-107
URL: http://isoedmag.ir/article-1-206-fa.html

The Effect of Picture and Word List Presentation of Vocabulary on Iranian students’ Vocabulary Learning. 1. 1401; 0 (67) :93-107

URL: http://isoedmag.ir/article-1-206-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 0، شماره 67 - ( 5-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4660