بررسی رابطه سبک های مدیریت با ویژگی های شخصی مدیران در مدارس راهنمایی
|
|
|
|
چکیده: (276 مشاهده) |
تحقیق حاضر رابطه سبک های مدیریتی مدیران مدارس راهنمایی را با ویژگی های شخصی مدیران )متغیرهای سن ، جنس ، تحصیلات سابقه
خدمت ، تاهل ( موردمطالعه قرار داده است . تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است . جامعه آماری این تحقیقق شقامل کلیقه مقدیران مقدارس
راهنمایی شهرکرج می باشد ونمونه پژوهش شامل 123 مدیر راهنمایی است که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند . جهت گردآوری اطلاعقات
وتعیین سبک مدیریت از پرسشنامه سبک رهبری اوتهانس ) 1985 ( استفاده شد که این پرسشنامه دو بخش را در بقر مقی گیقرد. بخقش اوآ آن
شامل پرسش هایی در باره ویژگی های شخصی مدیران وبخش دوم آن شامل 35 سواآ پنج گزینه ای است که دو سبک مدیریت رابطه مقدار و
سبک مدیریت وظیفه مدار را می سنجد . برای تجزیه وتحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است . نتایج تحقیق
نشان می دهد که اکثر مدیران از سبک مدیریت رابطه مدار استفاده می کنند . بین سن مدیران و سبک مدیریت آنقان رابطقه وجقود نقدارد. بقین
جنس مدیران و سبک مدیریت آنان رابطه وجود ندارد . بین مدرک تحصیلی مدیران و سبک مدیریت آنان رابطه وجود ندارد . بقین سقابقه خقدمت
مدیران و سبک مدیریت آنان رابطه وجود ندارد. بین وضعیت تاهل مدیران وسبک مدیریریت آنان رابطه وجود دارد. |
|
واژههای کلیدی: سبک مدیریت رابطه مدار، سبک مدیریت وظیفه مدار، مدیران مدارس راهنمایی، سن، جنس، تحصیلات، تاهل، سابقه خدمت |
|
متن کامل [PDF 370 kb]
(377 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه دریافت: 1401/1/18 | پذیرش: 1390/1/10 | انتشار: 1390/1/10
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|