Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of research on Issues of Education

نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت



Volume 2, Number 24 (2010-3)


From behavioral to reflective learning
از یادگیری رفتار گرایانه تا یادگیری متفکرانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of academic staffs point of view about their evaluation by the students
بررسی‌ نظرات‌ اعضای‌ هیئت‌ علمی در زمینه‌ ارزشیابی‌ استادان‌ توسط دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Policy making and planning form quality and quantity developmentof the contends and refers of the field of Islamic
"سیاست‌گذاری و برنامه ریزی به منظور گسترش کمی و کیفی محتوا منابع درسی رشته اقتصاد اسلامی "
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing two perspectives, as to the aspects of curriculum, proposed by Eisner and Zeiss
طراحی برنامه درسی و ابعاد آن از دیدگاه آیزنر و زایس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study the affect of the typical of education systems on the educational effectiveness
بررسی تأثیر نوع نظام های آموزشی بر بازدهی آموزشی (مطالعه تطبیقی 70 کشور جهان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of group counseling according to the reality therapy of Glaser and its impact on the identity crisis of schoolgirls exposed to the dangers at high schools of district 8 in Tehran
اثربخشی مشاوره گروهی مبتنی بر واقعیت درمانی گلاسر بر بحران هویت دختران دانش آموز در معرض خطردردبیرستان های منطقه 8 تهران در سال تحصیلی 85_1384
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Validity of the Fourth grade Iranian Student TIMSS2007 Mathematics Sub-scales in predicting Further scholastic performance at years 1385-1389: longitudinal study
روایی خرده مقیاس های آزمون ریاضی تیمز2007 دانش‌آموزان ایرانی پایه چهارم برای پیش‌بینی نمرات‌آزمون کلاسی ریاضی سال های تحصیلی 1385تا 1389: مطالعه طولی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles