Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of research on Issues of Education

نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت



Volume 1, Number 72 (2024-5)


Are Iranian schools ideological? A reflection on the experiences of hiring and teaching teachers
آیا مدارس ما مروج فرهنگی ایدئولوژیک هستند؟ تاملی بر تجربه‌های استخدام و تدریس معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

The effect of lesson study teaching on students' learning in Biology (a case study of the subject of "sense and movement" in the 8th grade science book)
تاثیر آموزش به روش درس پژوهی بر یادگیری فراگیران در درس زیست شناسی (مطالعه موردی مبحث «حس و حرکت» کتاب علوم پایه هشتم)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Investigating the effect of dyslexia on eye fixations during the cognitive process of text comprehension with the help of eye tracking method
بررسی تأثیر اختلال نارسا خوانی در تثبیت‌های چشمی هنگام عمل شناختی خواندن وفهم کردن به کمک روش رصد چشمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Developing a model for predicting school teachers' career success based on professional qualifications and emotional intelligence
تدوین مدل پیش بینی موفقیت شغلی معلمان مدارس بر اساس صلاحیت های حرفه ای و هوش هیجانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Editing and Validating the Study Package of Religion and Life Based on Choice Theory
تدوین و اعتبار یابی بسته آموزشی درس دین و زندگی مبتنی برتئوری انتخاب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

شناسایی موانع، راهکارها و الگوی ارتقای مدارس پژوهش‌محور در استان سمنان با تأکید بر معلم پژوهنده
شناسایی موانع، راهکارها و الگوی ارتقای مدارس پژوهش‌محور در استان سمنان با تأکید بر معلم پژوهنده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Genealogy of the teacher training system based on different approaches of organizing the teacher training system in Iran since the establishment of Dar al-Funun to the establishment of Farhangian University.
تبار شناسی نظام تربیت‌معلم مبتنی بر رویکردهای متفاوت سازمان دهنده نظام تربیت‌معلم در ایران از زمان تأسیس دارالفنون تا تأسیس دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles