[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) ::
جلد 2 شماره 73 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
اعتباریابی الگوی موانع ارتباط برنامه درسی کاردانش با صنعت
فیروز شکارچی ، صادق ملکی ، شهرام رنجدوست
دانشگاه آزاد تبریز
چکیده:   (19 مشاهده)
هدف از این تحقیق، اعتباریابی الگوی موانع ارتباط برنامه درسی کاردانش با صنعت بود. به منظور جمع‌آوری داده‌ها، توصیف و تحلیل متغیرهای تحقیق از روش پیمایشی با استفاده از ابزار پرسشنامه با سوالات باز و بسته استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش را اساتید و صاحب­نظران رشته علوم­تربیتی با گرایش برنامه­ریزی درسی، دبیران شاخه کاردانش تشکیل می­داد و نمونه آماری از بین این متخصصان تا رسیدن به حد اشباع انتخاب شد. روش تحلیل داده‌ها استفاده از آزمون تحلیل عاملی تاییدی با به‌کارگیری نرم افزار لیزرل بود. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تاییدی برای مضمون مشکلات آموزشی و محتوای درسی نشان می‌دهد مقدار شاخص نسبت بحرانی به درجه آزادی (CMIN/DF) برابر 587/3 که مقدار مطلوبی برای برازش الگو است که نشان دهنده برازش مطلوب و تأیید الگوی پژوهش می­باشد. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تاییدی برای مضمون مشکلات فرهنگی و ارزشی نشان می‌دهد مقدار شاخص نسبت بحرانی به درجه آزادی (CMIN/DF) برابر 215/3 که مقدار مطلوبی برای برازش الگو است. در مورد مضمون مشکلات امکانات و منابع، نتایج نشان می‌دهد مقدار شاخص نسبت بحرانی به درجه آزادی (CMIN/DF) برابر 145/3 که مقدار مطلوبی برای برازش الگو است. در مجموع، با توجه به یافته‌های تحقیق حاضر، الگوی پژوهش مورد تایید قرار گرفت.
 
واژه‌های کلیدی: برنامه درسی کاردانش، ارتباط علم با صنعت، تحلیل عاملی تاییدی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه ریزی درسی
دریافت: 1403/8/14 | پذیرش: 1403/9/10 | انتشار: 1403/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

SHEKARCHI F, MALEKI S, RANJDOOST س. Validating the pattern of barriers of relationship between work-knowledge curriculum with industry. 3 2024; 2 (73)
URL: http://isoedmag.ir/article-1-419-fa.html

شکارچی فیروز، ملکی صادق، رنجدوست شهرام. اعتباریابی الگوی موانع ارتباط برنامه درسی کاردانش با صنعت. 1. 1403; 2 (73)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-419-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4714