[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) ::
جلد 2 شماره 73 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
چالش‌ها و راهکارهای توجه به مبانی روان شناختی مورد تاکید در سند تحول بنیادین در محتوای دروس، مدیریت کلاس ها و فضای حاکم در مدارس ابتدایی
کمال نصرتی هشی ، نیما القاسی ، الهه خیرالهی
آموزش و پرورش
چکیده:   (55 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر چالش­ها و راهکارهای توجه به مبانی روان شناختی مورد تاکید در سند تحول بنیادین در محتوای دروس، مدیریت کلاس ها و فضای حاکم در مدارس ابتدایی است. این پژوهش از نوع کیفی است و برای دستیابی به یافته ها، روش تحلیل اسناد و روش پدیدار شناسی (مصاحبه نیمه ساختار یافته) مورد استفاده قرار گرفت. در این پژوهش بیش از 100 نفر از معلمان دوره ابتدایی استان اصفهان با روش نمونه گیری هدفمند و با معیار اشباع نظری انتخاب شدند. در بخش یافته ها با بررسی منابع موجود و از طریق مصاحبه با معلمان چالش ها و راهکارها مشخص گردید و نشان داده شد که مبانی ذکر شده در سند تحول یک شبه و صرفا با ارسال بخشنامه به صورت کامل محقق نمی شود، بلکه ضمن آموزش های لازم برای دانش آموزان، والدین و مربیان، نیاز به منابع و امکانات مورد نیاز و تخصیص عادلانه آن در کل کشور دارد. در ادامه از طریق مصاحبه با معلمان چالش ها و راهکارهایی همچون افزایش منابع و امکانات آموزش و پرورش، برگزاری آموزش­های لازم برای مربیان و والدین، کاهش جمعیت کلاس ها، استفاده از ابزارهای فناوری مانند هوش مصنوعی، تغییر و اصلاح کتب درسی، اجرای کامل عدالت آموزشی، تدوین راهنمایی برای استفاده از شیوه‌های تدریس فعال در مدارس ابتدایی و سایر راهکار هایی که در متن پژوهش به آنها اشاره شده بر سر تحقق هر مبنا به صورت مجزا در جداولی ارائه شده است.
 
واژه‌های کلیدی: چالش ها و راهکار ها، مبانی روان شناختی، تجربه معلمان
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روان‌شناسی تربیتی
دریافت: 1403/7/29 | پذیرش: 1403/9/10 | انتشار: 1403/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

NOSRATI K, Alghasi N, Khairolallahi E. Challenges and solutions to attention to the psychological foundations emphasized in the Document of Fundamental Transformation in the content of lessons, classroom management and the prevailing atmosphere in elementary schools. 3 2024; 2 (73)
URL: http://isoedmag.ir/article-1-412-fa.html

نصرتی هشی کمال، القاسی نیما، خیرالهی الهه. چالش‌ها و راهکارهای توجه به مبانی روان شناختی مورد تاکید در سند تحول بنیادین در محتوای دروس، مدیریت کلاس ها و فضای حاکم در مدارس ابتدایی. 1. 1403; 2 (73)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-412-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 35 queries by YEKTAWEB 4714