[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) ::
جلد 2 شماره 73 صفحات 0-0 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش میانجی گری درگیری شغلی در رابطه بین هویت حرفه ای و فرسودگی شغلی در معلمان دوره دوم مدارس دولتی ابتدایی شهر نورآباد
طاهره بهرامپور ، بهمن سعیدی پور
چکیده:   (36 مشاهده)
این پژوهش با هدف بررسی تعیین میزان برازش مدل مفهومی فرسودگی شغلی بر اساس هویت حرفه‌ای با نقش واسطه‌ای درگیری شغلی با مدل تجربی انجام شد. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش گرداوری ‌داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی و از لحاظ جمع آوری داده ها کمی است. جامعه موردپژوهش کلیۀ معلمان دوره دوم ابتدایی مدارس دولتی شهر نورآباد در سال تحصیلی۱۴۰3-۱۴۰2 به تعداد 296 نفر بود. که با استفاده از روش نمونه در دسترس، تعداد 165 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده‏ها از پرسشنامه فرسودگی شغلی، پرسشنامه استاندارد هویت شغلی و پرسشنامه درگیری شغلی استفاده شد، جهت روایی ابزار، از روایی صوری و محتوایی استفاده شد، که 5 نفر از اعضای هیأت علمی رشته علوم تربیتی و روانشناسی روایی ابزار را تأیید نمودند. پس از تأیید روایی، پایایی ابزار با استفاده از  آلفای  کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت.  برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها  و برازش مدل از نرم افزارهای Spss و Smart PLS نسخه 27 استفاده شد. یافته‌ها نشان دادند که بین هویت حرفه‌ای، درگیری شغلی و فرسودگی شغلی ارتباط معنی‌داری وجود دارد. اثر مستقیم هویت حرفه‌ای بر درگیری شغلی و همچنین اثر مستقیم درگیری شغلی بر فرسودگی شغلی مثبت و معنی‌دار است. همچنین، درگیری شغلی نقش واسطه‌ای مثبتی بین هویت حرفه‌ای و فرسودگی شغلی دارد. اما، اثر مستقیم هویت حرفه‌ای بر فرسودگی شغلی معنی‌دار نیست.
 
واژه‌های کلیدی: درگیری شغلی، هویت حرفه ای، فرسودگی شغلی
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: برنامه ریزی درسی
دریافت: 1403/6/31 | پذیرش: 1403/9/10 | انتشار: 1403/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bahrampour T, saeidipour B. The Mediating Role of Job Involvement in the Relationship Between Professional Identity and Job Burnout Among Secondary Elementary School Teachers in Noorabad City. 3 2024; 2 (73)
URL: http://isoedmag.ir/article-1-407-fa.html

بهرامپور طاهره، سعیدی پور بهمن. نقش میانجی گری درگیری شغلی در رابطه بین هویت حرفه ای و فرسودگی شغلی در معلمان دوره دوم مدارس دولتی ابتدایی شهر نورآباد. 1. 1403; 2 (73)

URL: http://isoedmag.ir/article-1-407-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 73 - ( پاییز و زمستان 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.03 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714