[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 70 - ( بهار و تابستان 1402 ) ::
جلد 1 شماره 70 صفحات 80-65 برگشت به فهرست نسخه ها
معماری خاص دبستان و تأثیر آن بر تعامل اجتماعی، خلّاقیت و یادگیری دانش‌آموزان؛ بررسی موردی دبستان سیدبار جدگال چابهار
رقیه نظری ، احمد آرش
دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (243 مشاهده)
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر معماری دبستان بر تعامل اجتماعی، خلاقیت و یادگیری دانش‌آموزان بود. این پژوهش به لحاظ روش کیفی بود و با بررسی اسناد و پژوهش‌ها، به شیوۀ مورد‌کاوی دبستان روستای سیدبار جدگال چابهار از نظر ویژگی‌های ظاهری و دلایل طراحی خاص آن با توجه به فرهنگ اجتماعی محیط اطراف دبستان و تأثیر آن بر تعامل اجتماعیو خلاقیت و یادگیری دانش آموزان بررسی شد. یافته‌ها از روزنامه و مجلات و مصاحبۀ طراح دبستان و تصاویرموجود از دبستان در سایت‌ها به‌دست آمد. و تحلیل مصاحبه‌ها با توجه به نتایج پژوهش های مرتبط انجام شد. نتایج نشان داد دبستان کاملا ً منبطق با نیاز های اجتماعی و فرهنگی مردم روستا ساخته شده است و باعث افزایش تعامل دانش‌آموزان با یکدیگر و خلاقیت آن‌ها و میزان ساعات حضور آن‌ها در دبستان شده است.
 
واژه‌های کلیدی: معماری، دبستان، خلاقیت، یادگیری، دانش‌آموزان
متن کامل [PDF 2456 kb]   (98 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مسائل آموزشی
دریافت: 1402/2/9 | پذیرش: 1402/4/15 | انتشار: 1402/6/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Nazari R, Arash A. : The special architecture of elementary school and its effect on social interaction, creativity and learning of students; A case study of Sidbar Jedgal Chabahar Primary School. 3 2023; 1 (70) :65-80
URL: http://isoedmag.ir/article-1-374-fa.html

نظری رقیه، آرش احمد. معماری خاص دبستان و تأثیر آن بر تعامل اجتماعی، خلّاقیت و یادگیری دانش‌آموزان؛ بررسی موردی دبستان سیدبار جدگال چابهار. 1. 1402; 1 (70) :65-80

URL: http://isoedmag.ir/article-1-374-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 70 - ( بهار و تابستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4710