هدف از این پژوهش بررسی تأثیر معماری دبستان بر تعامل اجتماعی، خلاقیت و یادگیری دانشآموزان بود. این پژوهش به لحاظ روش کیفی بود و با بررسی اسناد و پژوهشها، به شیوۀ موردکاوی دبستان روستای سیدبارجدگال چابهار از نظر ویژگیهای ظاهری و دلایل طراحی خاص آن با توجه به فرهنگ اجتماعی محیط اطراف دبستان و تأثیر آن بر تعامل اجتماعیو خلاقیت و یادگیری دانش آموزان بررسی شد. یافتهها از روزنامه و مجلات و مصاحبۀ طراح دبستان و تصاویرموجود از دبستان در سایتها بهدست آمد. و تحلیل مصاحبهها با توجه به نتایج پژوهش های مرتبط انجام شد. نتایج نشان داد دبستان کاملا ً منبطق با نیاز های اجتماعی و فرهنگی مردم روستا ساخته شده است و باعث افزایش تعامل دانشآموزان با یکدیگر و خلاقیت آنها و میزان ساعات حضور آنها در دبستان شده است.
Nazari R, Arash A. : The special architecture of elementary school and its effect on social interaction, creativity and learning of students; A case study of Sidbar Jedgal Chabahar Primary School. 3 2023; 1 (70) :65-80 URL: http://isoedmag.ir/article-1-374-fa.html
نظری رقیه، آرش احمد. معماری خاص دبستان و تأثیر آن بر تعامل اجتماعی، خلّاقیت و یادگیری دانشآموزان؛ بررسی موردی دبستان سیدبار جدگال چابهار. 1. 1402; 1 (70) :65-80