[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 57 - ( 10-1396 ) ::
جلد 2 شماره 57 صفحات 73-39 برگشت به فهرست نسخه ها
EFL Teachers' Efficacy in Relation to their Engagement in and with Research
غلامرضا کیانی، الهام اولادرستم، محمد نبی کریمی
چکیده:   (219 مشاهده)
Over the years, both teacher research engagement (TRE) and teacher efficacy have received great attention from different scholars and researchers in second language teacher education due to their influence on different aspects of learning and teaching. The present study concentrated on the relation between EFL teachers' engagement in and with research (by reading, using, and doing it) and teacher efficacy. To this end, based on the information gleaned from teacher efficacy literature, a Likert-scale Analytic Hierarchy Process (AHP) questionnaire including context-specific teacher efficacy components followed by a single follow-up question was developed, checked, and administered to 15 expert teachers. The results showed that teaching language skills and teaching language components were the most prominent teacher efficacy components while teachers would be most willing to do or read research on students' proficiency level and error correction. Therefore, the results suggest that there is a negative relationship between the two variables.
متن کامل [PDF 489 kb]   (154 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه
دریافت: 1401/1/19 | پذیرش: 1396/10/10 | انتشار: 1396/10/10
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

EFL Teachers' Efficacy in Relation to their Engagement in and with Research. 3 2017; 2 (57) :39-73
URL: http://isoedmag.ir/article-1-171-fa.html

کیانی غلامرضا، اولادرستم الهام، نبی کریمی محمد. EFL Teachers' Efficacy in Relation to their Engagement in and with Research. 1. 1396; 2 (57) :39-73

URL: http://isoedmag.ir/article-1-171-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 57 - ( 10-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت Journal of research on Issues of Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660